Treballar el gènere a partir de les programacions expositives dels museus. "Genera(r)'t"

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Sastre Llinàs, Núria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-08-01T08:23:21Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161385
dc.description.abstract [cat] Partint de les exposicions actuals d’Es Baluard, aquest treball pretén abordar el gènere des d’una perspectiva transversal seguint els preceptes de la coeducació i de les pedagogies crítiques feministes. Treballar el gènere des de la institució museística permet desenvolupar estratègies reflexives a partir de les pràctiques artístiques contemporànies i permet incentivar, en conseqüència, l’Aprenentatge Basat en el Pensament (TBL). Aquesta proposta vincula el museu amb l’educació formal, generant sinergies fruit d’aquest treball en xarxa. Les exposicions, en aquest cas, suposen els dispositius reflexius que serveixen de referència per al posterior treball per projectes que ha de dur a terme l’alumnat en grups cooperatius. La proposta didàctica que es planteja, Genera(r)’t, està pensada per a l’assignatura d’Educació plàstica, visual i audiovisual del nivell de 4t d’ESO i es proposa apropar, des d’una perspectiva de gènere, els nous llenguatges artístics –performance, instal·lació i vídeo, concretament– a l’alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] Based on the current exhibitions of Es Baluard, this work aims to approach gender from a transversal perspective following the precepts of coeducation and feminist critical pedagogies. Working with the gender from the museum institution allows the development of reflective strategies based on contemporary artistic practices and, as a result, encourages Thinking-Based Learning (TBL). This proposal links the museum to formal education, generating synergies as a result of this networking. The exhibitions, in this case, are the reflective devices that serve as a reference for the subsequent project work to be carried out by students in cooperative groups. The didactic proposal that is proposed, Genera(r)'t, is designed for the subject of Plastic, Visual and Audiovisual Education of the level of 4th of ESO (Compulsory secondary education) and proposes to approach, from a gender perspective, the new artistic languages –performance, installation and video, specifically– to students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Identitat ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Transversalitat ca
dc.subject.other Treball en xarxa ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Exposició ca
dc.subject.other Es Baluard ca
dc.subject.other Treball per projectes ca
dc.subject.other Identity
dc.subject.other Gender
dc.subject.other Transversality
dc.subject.other Networking
dc.subject.other Coeducation
dc.subject.other Exhibition
dc.subject.other Es Baluard Museum
dc.subject.other Project work
dc.title Treballar el gènere a partir de les programacions expositives dels museus. "Genera(r)'t" ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:52Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics