dc.contributor |
Jaume Adrover, Maria Magdalena |
|
dc.contributor.author |
Sastre Llinàs, Núria |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-01T08:23:21Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161385 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Partint de les exposicions actuals d’Es Baluard, aquest treball pretén abordar el
gènere des d’una perspectiva transversal seguint els preceptes de la coeducació i
de les pedagogies crítiques feministes. Treballar el gènere des de la institució
museística permet desenvolupar estratègies reflexives a partir de les pràctiques
artístiques contemporànies i permet incentivar, en conseqüència, l’Aprenentatge
Basat en el Pensament (TBL).
Aquesta proposta vincula el museu amb l’educació formal, generant sinergies
fruit d’aquest treball en xarxa. Les exposicions, en aquest cas, suposen els
dispositius reflexius que serveixen de referència per al posterior treball per projectes
que ha de dur a terme l’alumnat en grups cooperatius.
La proposta didàctica que es planteja, Genera(r)’t, està pensada per a
l’assignatura d’Educació plàstica, visual i audiovisual del nivell de 4t d’ESO i es
proposa apropar, des d’una perspectiva de gènere, els nous llenguatges artístics
–performance, instal·lació i vídeo, concretament– a l’alumnat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Based on the current exhibitions of Es Baluard, this work aims to approach gender
from a transversal perspective following the precepts of coeducation and feminist
critical pedagogies. Working with the gender from the museum institution allows the
development of reflective strategies based on contemporary artistic practices and, as
a result, encourages Thinking-Based Learning (TBL).
This proposal links the museum to formal education, generating synergies as
a result of this networking. The exhibitions, in this case, are the reflective devices
that serve as a reference for the subsequent project work to be carried out by
students in cooperative groups.
The didactic proposal that is proposed, Genera(r)'t, is designed for the subject
of Plastic, Visual and Audiovisual Education of the level of 4th of ESO (Compulsory
secondary education) and proposes to approach, from a gender perspective, the
new artistic languages –performance, installation and video, specifically– to
students. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Identitat |
ca |
dc.subject.other |
Gènere |
ca |
dc.subject.other |
Transversalitat |
ca |
dc.subject.other |
Treball en xarxa |
ca |
dc.subject.other |
Coeducació |
ca |
dc.subject.other |
Exposició |
ca |
dc.subject.other |
Es Baluard |
ca |
dc.subject.other |
Treball per projectes |
ca |
dc.subject.other |
Identity |
|
dc.subject.other |
Gender |
|
dc.subject.other |
Transversality |
|
dc.subject.other |
Networking |
|
dc.subject.other |
Coeducation |
|
dc.subject.other |
Exhibition |
|
dc.subject.other |
Es Baluard Museum |
|
dc.subject.other |
Project work |
|
dc.title |
Treballar el gènere a partir de les programacions expositives dels museus. "Genera(r)'t" |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:06:52Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|