[cat] Aquest treball pretén mostrar la importància que representa la introducció del
pensament computacional a les escoles quant a la preparació dels nostres
alumnes cap a les necessitats de la societat del futur. La primera part del treball
s’endinsa dins les teories pedagògiques que varen donar lloc al naixement del
concepte als inicis dels anys vuitanta i ens mostra les diferents definicions o
interpretacions del concepte que s’han identificat fins arribar al ressorgiment
actual del mateix. Mantenint un punt de vista crític neutral i en base a diverses
referències bibliogràfiques consultades d’articles de recerca es discuteix també
sobre els avantatges de les metodologies que treballen el pensament
computacional i la conseqüent possible transferència de destreses
interdisciplinària o entre diferents dominis.
La segona part del treball intenta enfocar un punt de vista més pràctic i mostra
uns exemples d’activitats que podem dur a terme a les escoles per treballar
cadascuna de les diferents destreses que conformen el pensament
computacional en cada una de les seves diferents dimensions o interpretacions
conegudes.
Es proposen activitats per treballar dins l’aula cadascuna de les destreses
d’aquesta nova competència utilitzant exemples basats tant en disciplines
tecnològiques com la programació i la robòtica com d’altres no tant
tecnològiques com són les ciències naturals o l’educació física.
També es dedica un apartat a presentar les diferents interpretacions errònies
del concepte que s’han identificat en el temps les quals es troben presents entre
la literatura. Un altre apartat es dedica a l’estudi de la multidisciplinarietat del
concepte.
Finalment les conclusions evidencien la importància de la incorporació de
metodologies basades en pensament computacional a les escoles. Es justifica
mitjançant una petita enquesta el baix arrelament del PC dins les aules i
s’analitza la necessitat d’una reforma del currículum del context educatiu actual
(LOMCE).