La gamificació en l'àrea d'economia

Show simple item record

dc.contributor Bauzá De Vez, Yolanda
dc.contributor.author Cifre Calafat, Maria Antònia
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-08-01T08:50:59Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161387
dc.description.abstract [cat] Avui en dia, els jocs dins l’aula s’han anat introduint de manera progressiva a nivells de l’educació infantil. No obstant, podem dir que, avui, els jocs no són una pràctica molt comuna a les aules de secundària i, diria que és una pràctica poc freqüent dins les aules de batxillerat. És innegable que la gamificació és una metodologia que permet ensenyar als alumnes d’una manera més interessant i, a la vegada, més motivadora, ja que intervenen elements directament relacionats amb el desenvolupament social i emocional de les persones, així com amb el pensament creatiu (Deulofeu, 2017). A través del joc els alumnes aprenen a conviure i a compartir amb la resta de companys. L’alumne és el protagonista, és a dir, és el personatge principal en l’activitat i, això, és fonamental en l’àmbit de l’aprenentatge. No obstant, cal mencionar que la gamificació planteja un certs inconvenients com la falta de formació del professorat per desenvolupar aquesta metodologia, la falta de temps d’aquests per poder aplicar-la, no estar familiaritzats en certs recursos digitals que dificultarien l’aplicació del joc o, fomentar l’excessiva competitivitat entre els alumnes. En aquest treball es pretén demostrar, sense que hi hagi un estudi real, que existeixen maneres de motivar als alumnes, mitjançant una metodologia capaç d’implicar a tot l’alumnat amb el procés d’aprenentatge i és cert que amb la proposta didàctica presentada al treball considero o voldria pensar que fomentaria, en certa manera, molt més la seva implicació i les seves ganes d’aprendre la matèria d’economia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Economia ca
dc.subject.other ABJ ca
dc.subject.other Gimcana ca
dc.title La gamificació en l'àrea d'economia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics