[cat] La societat ha anat evolucionant des de models socioculturals més punitius cap
a models més empàtics i positius. Aquest canvi de valors s’ha de treballar
diàriament, ja que no és quelcom innat. L’escola és un agent important d’aquest
canvi en quant a que rep i aporta valors positius dins la societat. La finalitat
d’aquest treball fi de màster és la de posar en marxa un programa des del
departament d’orientació, emmarcat dins l’educació positiva, per fomentar el
benestar de tot l’alumnat i atendre la diversitat des de les fortaleses. Sembla que
l’educació positiva correlaciona amb l’aprenentatge, educa en valors i, a més, és
una manera de gestionar conflictes.
[eng] Society has evolved from more punitive sociocultural models to more empathic
and positive models. This change of values must be worked out on a daily basis,
as it is not innate. The school is an important agent of this change as it receives
and brings positive values to the society. The purpose of this final master's thesis
is to launch a program from the guidance department, framed within positive
education, to promote the well-being of all students and address diversity from
the strengths. It seems that positive education correlates with learning, educates
in values and is a way of managing conflicts.