dc.contributor |
Escoda Trobat, Marta |
|
dc.contributor.author |
Gaià Mates, Maria Antònia |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-04T09:43:46Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161516 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’aprenentatgecooperatiuésunametodologiaactivaquefomentalainclusiói lacohesióentrel’alumnat,amésdepotenciar laparticipaciód’aquestenla construcció del seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenentatgepermetdonarunaatencióméspersonalitzadaa l’alumnat.Aixídoncs,pertaldepoderatendrealadiversitatdinsl’aulaiper poder donar respostaa lesnovesnecessitatseducatives l’aprenentatge cooperatiu és una opció molt adient. Elpresenttreballdefidemàsterestàdividitenduesparts.Alaprimerapart s’harealitzat unarevisióde la literaturarelacionadaamb lametodologia d’aprenentatgecooperatiu.Lasegonapartdel treballconstad’unaproposta educativaons’handut a termediferentsexemplificacionsd’AC. S’han dissenyatuntotal de18activitats,onesfaunacombinaciódetècniques simplesidetècniquescomplexes.Aquestapropostas’emmarcadinselmòdul deTeleassistènciadelsegoncursdelGrauMitjàd’AtencióaPersonesen Situació de Dependència ubicat a l’IES Santa Margalida. Ambaquestapropostaeducativaespreténdemostrarqueéspossibleaplicar aquestametodologiad’aprenentatgeduranttotaunaunitatdetreballiduranttot unmòdul.Finalment,esconclouqueespot implementar l’ACenqualsevol moment i amb qualsevol contingut. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Cooperative learning isanactivemethodologythatpromotesinclusionand cohesionamongstudents,aswellasenhancingtheirparticipationinbuilding theirown learningprocess.Thisteaching-learningstrategyallowsformore personalizedattentiontobegiventostudents.Thus, inorder tobeableto attendtodiversitywithintheclassroomandtorespondtoneweducational needs, cooperative learning is a very appropriate option. Thismaster'sendworkisdividedwithtwoparts.Inthefirstpart,areviewof literaturerelatedtothemethodologyofcooperativelearninghasbeencarried out.Thesecondpartof theworkconsistsofaneducationalproposalwhere differentACexemptionshavebeencarriedout.Atotalof18activitieshave beendesigned,combiningsimpletechniquesandcomplextechniques.This proposal isframedwithintheTeleAssistancemoduleofthesecondcourseof theMiddleAttentiontoPersonsinDependenceSituationlocatedintheIES Santa Margalida. Thiseducationalproposal isintendedtodemonstratethatitispossibletoapply thislearningmethodologythroughoutaworkingunitandthroughoutamodule. Finally,itisconcludedthattheCAcanbeimplementedatanytimeandwithany content. |
ca |
dc.description.abstract |
L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia activa que fomenta la inclusió i la cohesió entre l’alumnat, a més de potenciar la participació d’aquest en la construcció del seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenentatge permet donar una atenció més personalitzada a l’alumnat. Així doncs, per tal de poder atendre a la diversitat dins l’aula i per poder donar resposta a les noves necessitats educatives l’aprenentatge cooperatiu és una opció molt adient.
El present treball de fi de màster està dividit en dues parts. A la primera part s’ha realitzat una revisió de la literatura relacionada amb la metodologia d’aprenentatge cooperatiu. La segona part del treball consta d’una proposta educativa on s’han dut a terme diferents exemplificacions d’AC. S’han dissenyat un total de 18 activitats, on es fa una combinació de tècniques simples i de tècniques complexes. Aquesta proposta s’emmarca dins el mòdul de Teleassistència del segon curs del Grau Mitjà d’Atenció a Persones en Situació de Dependència ubicat a l’IES Santa Margalida.
Amb aquesta proposta educativa es pretén demostrar que és possible aplicar aquesta metodologia d’aprenentatge durant tota una unitat de treball i durant tot un mòdul. Finalment, es conclou que es pot implementar l’AC en qualsevol moment i amb qualsevol contingut. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Formació professional |
ca |
dc.title |
L'aprenentatge cooperatiu com a eina per atendre la diversitat dins l'aula en els cicles formatius de formació professional |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:09:35Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|