L'aprenentatge cooperatiu com a eina per atendre la diversitat dins l'aula en els cicles formatius de formació professional

Show simple item record

dc.contributor Escoda Trobat, Marta
dc.contributor.author Gaià Mates, Maria Antònia
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-04T09:43:46Z
dc.date.issued 2022-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161516
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatgecooperatiuésunametodologiaactivaquefomentalainclusiói lacohesióentrel’alumnat,amésdepotenciar laparticipaciód’aquestenla construcció del seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenentatgepermetdonarunaatencióméspersonalitzadaa l’alumnat.Aixídoncs,pertaldepoderatendrealadiversitatdinsl’aulaiper poder donar respostaa lesnovesnecessitatseducatives l’aprenentatge cooperatiu és una opció molt adient. Elpresenttreballdefidemàsterestàdividitenduesparts.Alaprimerapart s’harealitzat unarevisióde la literaturarelacionadaamb lametodologia d’aprenentatgecooperatiu.Lasegonapartdel treballconstad’unaproposta educativaons’handut a termediferentsexemplificacionsd’AC. S’han dissenyatuntotal de18activitats,onesfaunacombinaciódetècniques simplesidetècniquescomplexes.Aquestapropostas’emmarcadinselmòdul deTeleassistènciadelsegoncursdelGrauMitjàd’AtencióaPersonesen Situació de Dependència ubicat a l’IES Santa Margalida. Ambaquestapropostaeducativaespreténdemostrarqueéspossibleaplicar aquestametodologiad’aprenentatgeduranttotaunaunitatdetreballiduranttot unmòdul.Finalment,esconclouqueespot implementar l’ACenqualsevol moment i amb qualsevol contingut. ca
dc.description.abstract [eng] Cooperative learning isanactivemethodologythatpromotesinclusionand cohesionamongstudents,aswellasenhancingtheirparticipationinbuilding theirown learningprocess.Thisteaching-learningstrategyallowsformore personalizedattentiontobegiventostudents.Thus, inorder tobeableto attendtodiversitywithintheclassroomandtorespondtoneweducational needs, cooperative learning is a very appropriate option. Thismaster'sendworkisdividedwithtwoparts.Inthefirstpart,areviewof literaturerelatedtothemethodologyofcooperativelearninghasbeencarried out.Thesecondpartof theworkconsistsofaneducationalproposalwhere differentACexemptionshavebeencarriedout.Atotalof18activitieshave beendesigned,combiningsimpletechniquesandcomplextechniques.This proposal isframedwithintheTeleAssistancemoduleofthesecondcourseof theMiddleAttentiontoPersonsinDependenceSituationlocatedintheIES Santa Margalida. Thiseducationalproposal isintendedtodemonstratethatitispossibletoapply thislearningmethodologythroughoutaworkingunitandthroughoutamodule. Finally,itisconcludedthattheCAcanbeimplementedatanytimeandwithany content. ca
dc.description.abstract L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia activa que fomenta la inclusió i la cohesió entre l’alumnat, a més de potenciar la participació d’aquest en la construcció del seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenentatge permet donar una atenció més personalitzada a l’alumnat. Així doncs, per tal de poder atendre a la diversitat dins l’aula i per poder donar resposta a les noves necessitats educatives l’aprenentatge cooperatiu és una opció molt adient. El present treball de fi de màster està dividit en dues parts. A la primera part s’ha realitzat una revisió de la literatura relacionada amb la metodologia d’aprenentatge cooperatiu. La segona part del treball consta d’una proposta educativa on s’han dut a terme diferents exemplificacions d’AC. S’han dissenyat un total de 18 activitats, on es fa una combinació de tècniques simples i de tècniques complexes. Aquesta proposta s’emmarca dins el mòdul de Teleassistència del segon curs del Grau Mitjà d’Atenció a Persones en Situació de Dependència ubicat a l’IES Santa Margalida. Amb aquesta proposta educativa es pretén demostrar que és possible aplicar aquesta metodologia d’aprenentatge durant tota una unitat de treball i durant tot un mòdul. Finalment, es conclou que es pot implementar l’AC en qualsevol moment i amb qualsevol contingut. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Formació professional ca
dc.title L'aprenentatge cooperatiu com a eina per atendre la diversitat dins l'aula en els cicles formatius de formació professional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:09:35Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics