[cat] En el següent Treball de Final de Màster (TFM) es presenten quatre itineraris sobre els centres de reclusió de la Guerra Civil i els primers anys del franquisme (1936-1942). Les propostes plantejades s'emmarquen en el currículum educatiu principalment de 4t d'ESO i 2n de Batxillerat, però també són adaptables a 1r de Batxillerat. Des de la tasca individual i amb grups cooperatius es pretén impartir els coneixements més enllà de les aules i elaborar tot un seguit d'activitats amb la finalitat de contextualitzar els fets i analitzar-los. Tot el material anirà recollit en format de dossier de treball per a l'alumnat amb l'itinerari i les activitats a resoldre i un per al professorat que també inclourà els aspectes formals.
[spa] En el siguiente Trabajo de Final de Máster (TFM) se presentan cuatro itinerarios sobre los centros de reclusión de la Guerra Civil y los primeros años del franquismo (1936-1942). Las propuestas planteadas se enmarcan en el currículo educativo principalmente de 4º de ESO y 2º de Bachillerato, pero también son adaptables a 1º de Bachillerato. Desde el trabajo individual y con grupos cooperativos se pretende impartir los conocimientos más allá del centro y elaborar una serie de actividades con el fin de contextualizar los hechos y analizarlos. Todo el material irá recogido en formato de dossier de trabajo para el alumnado con el itinerario y las actividades a resolver y uno para el profesorado que también incluirá los aspectos formales.
[eng] In the following Master's thesis it is presented four itineraries on the civil war reclusion centers and the first years of franquisme (1936-1942). These proposals are part of the educational curriculum, mainly focused on the last courses, especially 4th ESO and 2nd Batxillerat, but are also adaptable to the contents of 1st Batxillerat. From individual tasks to cooperative group projects the aim is to transmit the knowledge beyond the classroom and to elaborate a series of activities in order to be able to contextualize and analyze the occurred facts. All the material will be collected in a dossier format for the students that will contain the itinerary and activities needed, and another one for the teacher that will include all the information plus the formal aspects.