dc.contributor |
Amorós García, Francisca |
|
dc.contributor.author |
del Barrio Genovart, Rosa |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-12T11:50:39Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161593 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La Formació Professional Bàsica neix amb la Llei Orgànica 8/2013, del 9 de desembre, per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE). Aquesta formació, està dirigida al col·lectiu d’alumnat entre 15 i 17 anys que hagi superat el primer cicle de secundària, o excepcionalment, haver superat segon d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), i que presenten més possibilitats d'aprenentatge i d'adquirir les competències d'ESO en un entorn vinculat al món professional. Es tracta doncs, d’un col·lectiu vulnerable amb un alt risc de fracàs escolar. En el present treball, es mostren els resultats d’una anàlisis de dades sobre la taxa d’abandonament escolar primerenc a Espanya i, en concret, a les Illes Balears, els quals són dels més elevats a nivell europeu. Davant la necessitat de revertir aquesta situació, neix una proposta educativa basada en un aprenentatge-servei pel títol de Formació Professional Bàsica en Accés i conservació d’instal·lacions esportives, contextualitzada a l’IES Llorenç Garcías i Font situat al municipi d’Artà. L’aplicació d’aquesta metodologia activa té una doble finalitat, per una banda prevenir el fracàs escolar d’aquest col·lectiu generant-li motivació i interès per a la continuïtat de la seva formació acadèmica i, per altra banda, donar resposta a la necessitat social de promoure estils de vida saludables entre la població jove, tot fent a l’alumnat partícip de la societat on conviu i, possibilitant que adquireixi competències i valors cívics. L’aprenentatge-servei està seqüenciat durant tot un curs escolar i consistirà en organitzar unes jornades esportives. Requereix la implicació de dos mòduls del cicle, però també la participació d’alumnat d’altres cursos, equip docent i entitats públiques i privades. En definitiva, una metodologia activa on l’alumnat serà el protagonista del seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge i del qual es pretén, entre altres, reduir la taxa d’abandonament escolar primerenc. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Basic Vocational Training was born with Organic Law 8/2013, of December 9, for the Improvement of Educational Quality (LOMQE). This training is aimed at the group of students between 15 and 17 years of age who have passed the first cycle of secondary school, or, exceptionally, have passed the second year of Compulsory Secondary Education (“ESO”), and that they present more possibilities of learning and acquiring the competences of CSE in an environment linked to the professional world. It is, therefore, a vulnerable group with a high risk of school failure. The present work shows the results of an analysis of data on the rate of early school leaving in Spain and, in particular in the Balearic Islands, which are among the highest in Europe. Given the need to reverse this situation, an educational proposal is born based on a service-learning for the title of Basic Vocational Training in Access and conservation of sports facilities, contextualized at the “IES Llorenç Garcías i Font” located in the municipality of Artà. The application of this active methodology has a dual purpose, on the one hand to prevent the school failure of this group by generating motivation and interest for the continuity of their academic training and, on the other hand, to respond to the social need to promote healthy lifestyles among the young population, making students part of the society in which they live and the possibility of acquiring skills and civic values. Service-learning is sequenced throughout a school year and will consist of organizing sports days. It requires the involvement of two modules of the cycle, but also the participation of students from other courses, teaching staff and public and private entities. In short, an active methodology in which students will be the protagonist of their own teaching-learning process and which aims, among other things, to reduce the rate of early school leaving. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Formació Professional Bàsica |
ca |
dc.subject.other |
Taxa d’abandonament escolar |
ca |
dc.subject.other |
Metodologies actives |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge-servei |
ca |
dc.subject.other |
Impacte social |
ca |
dc.subject.other |
Basic Vocational Training |
ca |
dc.subject.other |
Dropout rate |
ca |
dc.subject.other |
Active methodologies |
ca |
dc.subject.other |
Service-learning |
ca |
dc.subject.other |
Social impact |
ca |
dc.title |
Prevenció del fracàs escolar a Formació Professional Bàsica |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:10:04Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|