[cat] L'assignatura d'Educació Física és una de les assignatures obligatòries que es troben recollides al currículum al llarg de l'etapa d'educació secundària. A diferència de la resta, aquesta compta amb un component d'esforç físic per part dels alumnes. Perquè aquests puguin dur a terme un aprenentatge significatiu és fonamental que presentin un cert grau de motivació cap a l'assignatura i els continguts a treballar-hi, independentment de l'origen d'aquesta motivació. A l'estudi es realitza una investigació sobre els tipus de motivació que té l'alumnat per participar en les classes d'Educació Física (EF). L'objectiu és analitzar el percentatge de participació en les classes per motius intrínsecs i extrínsecs (regulació identificada, introjectada i externa) o si tenen desmotivació i a partir dels resultats crear una intervenció per millorar aquesta. Per poder extreure el percentatge s'ha utilitzat una mostra de 32 alumnes i s'ha passat el qüestionari CMEF abans i després de la intervenció. La conclusió a la qual s'arriba, és que els alumnes participen en les classes d'EF per motivació extrínseca i el gènere masculí està més motivat intrínsecament que el gènere femení.
[spa] La asignatura de Educación Física es una de las asignaturas obligatorias que se encuentran el currículo a lo largo de la etapa de educación secundaria. A diferencia del resto, ésta cuenta con un componente de esfuerzo físico por parte de los alumnos. Para que éstos puedan llevar a cabo un aprendizaje significativo es necesario que presenten una cierta motivación hacia la asignatura y los contenidos a trabajar, independientemente del origen de esta motivación. En el estudio se realiza una investigación sobre los tipos de motivación que el alumnado tiene para participar en las clases de Educación Física (EF). El objetivo es analizar el porcentaje de participación en las clases por motivos intrínsecos y extrínsecos (regulación identificada, introyectada y externa) o si tienen desmotivación y a partir de los resultados crear una intervención para mejorarla. Para extraer el porcentaje se ha utilizado una muestra de 32 alumnos y se ha pasado el cuestionario CMEF antes y después de la intervención. La conclusión a la cual se llega, es que los alumnos participan en las clases de EF por motivación extrínseca y el género masculino está más motivado intrínsecamente que el género femenino.
[eng] Physical Education is one of the mandatory subjects included in the curriculum throughout secondary education. Unlike the rest of the subjects, this one has a component of physical effort by the students. In order for students to achieve relevant learning, it is essential that they are motivated by the subject and the contents to be worked on, regardless of the origin of this motivation. The study investigates what types of motivation the students have to participate in Physical Education (PE) classes. The objective is to analyze the percentage of participation in classes for intrinsic and extrinsic reasons (identified, introjected and external regulation) or if they have demotivation and from the results create an intervention to improve it. To extract the percentage, a total of 32 students have been tested through the CMEF questionnaire before and after the intervention. The conclusion reached is that students participate in EF classes for extrinsic motivation and the male gender is more intrinsically motivated than the female gender.