Aplicació del treball competencial dins una aula de secundària a l’IES Santanyí

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Mas Navarro, Mónica
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-12T12:04:19Z
dc.date.available 2023-09-12T12:04:19Z
dc.date.issued 2022-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161597
dc.description.abstract [cat] El presenten treball està orientat cap a l’àmbit de la innovació educativa. El principal objectiu d’aquest és la introducció del treball competencial dins unes aules de secundària. Per aconseguir-ho, es planteja fer servir les metodologies actives. Primer de tot, s’ha dut a terme una recerca bibliogràfica. Aquesta ha permès fer la contextualització teòrica i crear la base d’aquest treball. Entre els punts tractats, es troba la definició de metodologia activa, les seves característiques que presenta i avantatges que tenen pel procés d’ensenyament-aprenentatge; així com el paper que presenta el professor i alumne dins aquest nou enfocament metodologic. Un cop feta aquesta contextualització amb la informació necessària sobre les noves metodologies, es va procedir a crear la proposta. En aquesta s’han dissenyat tota una sèrie d’activitats vairades a partir de la base teoria dels diferents tipus de metodologies actives, com per exemple: la gamificació, la resolució de problemes i el treball cooperatiu, entre d'altres. Tot això contextualitzat per a dues aules de 3r ESO de l'IES Santanyí, on el contingut a tractar estava relacionat amb els òrgans dels sentits i l’aparell locomotor. Un cop finalitzada la proposta i per tal de valorar el funcionament i el grau de satisfacció amb aquesta, s’ha passat a analitzar l’opinió tant dels participants (els alumnes), com de la tutora del centre. Així doncs, la informació obtinguda a partir de les enquestes realitzades han reflectit un resultat bastant positiu cap aquesta estratègia innovadora. La bona acollida per part de l’alumnat, a més de la seva iniciativa per treballar i aprendre, ha permès tenir un bon resultat de la proposta. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Metodologies actives ca
dc.subject.other Treball competencial ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.subject.other Motivació alumnat ca
dc.subject.other IES Santanyí ca
dc.title Aplicació del treball competencial dins una aula de secundària a l’IES Santanyí ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:10:07Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics