dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu fonamental d’aquest Treball de fi de Màster és desenvolupar una proposta per a donar una resposta educativa a les necessitats de l’alumnat “sostre-alt” o amb talent a l’àmbit matemàtic des d’un tractament inclusiu a l’aula. Al mateix temps, cercarà estimular el màxim desenvolupament de cada individu del grup-classe i les interaccions entre aquests amb dinàmiques d’aprenentatge competencial i cooperatiu. Per a l’adequada consecució d’aquest objectiu, el treball es dividirà en dues parts diferenciades. La primera part constarà en una revisió sòlida i extensa de les publicacions especialitzades més rellevants i actuals sobre les característiques de l’alumnat amb talent, les seves necessitats, els procediments de diagnòstic, les barreres i facilitadors del desenvolupament del talent i els consells metodològics proposats per la comunitat experta. Al mateix temps, es plantejaran les bases de una educació inclusiva a partir de les idees més rellevants del Decret Universal de l’aprenentatge. Sobre la revisió d’aquestes publicacions, al mateix temps, es farà una discussió i comparació de les idees que suggereixen. Tal com s’indica, la forta documentació de a primera part és imprescindible per a una assertiva, eficaç, eficient i inclusiva didàctica. A partir d’aquesta es defineix una metodologia i avaluació que respecti les diferents característiques i ritmes d’aprenentatge a l’aula. L’instrument fonamental per a aconseguir-ho serà plantejar sessions d’activitats-repte de dificultat gradual i escalable (des de nivell terra-baixa fins a sostre-alt) i que alhora segueixin els principis de l’aprenentatge competencial. Per a dissenyar aquestes activitats-repte, seran de gran ajuda les propostes plantejades per plataformes com NRICH o 3-act-Math de Dan Meyer. Finalment, a la secció d’Annexes, es complementarà el nucli del treball amb revisió del marc legislatiu, proposta d’activitats-repte addicionals i eines per a assegurar un disseny d’activitat competencial. |
ca |