[cat] L’objectiu fonamental d’aquest Treball de Fi de Màster és estudiar la intuïció en probabilitat perquè els professors siguin conscients de les mancances existents i així, poder desenvolupar diferents activitats per la millora d’aquesta intuïció.
La primera part constarà d’un estudi exhaustiu de la intuïció en general i en probabilitat amb l’opinió de diversos autors experts en aquest tema.
La segona part replica un estudi dut a terme per Fischbein i Schnarch per obtenir dades empíriques sobre la intuïció en probabilitat en els alumnes de secundària i també en estudiants i graduats en matemàtiques. Es va passar un formulari amb els diferents problemes, cada un relacionat amb una idea errònia sobre un concepte d’intuïció en probabilitat, a diferents instituts per comprovar quin percentatge d’error existeix al nostre entorn. El resultat és el que s’esperava, la intuïció en probabilitat ha de millorar.
A partir de la coneixença dels errors, es poden elaborar diferents activitats enfocades a la millora de la intuïció en probabilitat. En el treball es dissenyen diverses d’aquestes activitats canviant la metodologia tradicional perquè pugui ajudar a l’alumnat a superar els errors, ja que molts d’ells es van arrossegant al llarg dels anys. També es fa èmfasi en l’ús d’activitats competencials i experimentals, amb la finalitat de donar més importància a la comprensió dels conceptes.