[cat] La coeducació és una eina clau per al sistema educatiu a l’hora de transformar el model educatiu actual, que continua reproduint aquells aspectes negatius de la cultura, tals com l'androcentrisme i la desigualtat de gènere. És per això que, al present Treball de Fi de Màster es duu a terme una recerca de la literatura científica existent, envers aquesta línia temàtica, per així poder contextualitzar sobre el concepte de coeducació, a més, de demostrar la necessitat de comptar amb escoles coeducatives que incorporin i contemplin la perspectiva de gènere en els seus documents de centre. Paral·lelament, s’introdueix la figura de l’orientador/a com un dels principals col·laboradors amb relació a la coeducació i, per tant, s’esdevé la importància del seu paper envers la pràctica educativa coeducadora. Més endavant, a partir dels continguts teòrics s’elabora una proposta d’intervenció que cerca sensibilitzar en qüestions d’igualtat de gènere dintre de l’etapa de secundària, més concretament amb els alumnes de quart d’ESO. Finalment, es conclou que el concepte d’igualtat educativa s’ha d’incloure als plans i documents de centre de cada institució educativa per tal d’afavorir el disseny i l’aplicació d’accions i estratègies coeducadores.
[eng] Co-education is a key tool for the education system in transforming the current educational model, which continues to reproduce those negative aspects of culture, such as androcentrism and gender inequality. That is why, in the present Master's Thesis, a research of the existing scientific literature is carried out, towards this thematic line, in order to be able to contextualize on the concept of co-education, in addition to demonstrating the need to have coeducational schools that incorporate and contemplate the gender perspective in their school documents. At the same time, the figure of the counselor is introduced as one of the main collaborators in relation to co-education and, therefore, the importance of his / her role towards co-educational educational practice becomes important. Later, based on the theoretical contents, an intervention proposal is elaborated that seeks to raise awareness on issues of gender equality within the secondary stage, more specifically with fourth year ESO students. Finally, it is concluded that the concept of educational equality must be included in the center plans and documents of each educational institution in order to favor the design and application of co-educational actions and strategies.