[cat] El següent treball versa sobre l'aplicació de microjocs, basats en el concepte del microaprenentatge, a l'assignatura d'anglès dels centres d'educació secundària. Es pretén trobar recursos de qualitat que ajudin a l'aprenentatge significatiu de l'alumnat, i que doni suport a la millora en la competència comunicativa. Aquest fet també es pot tractar gràcies a la fragmentació de continguts didàctics que presenta aquesta modalitat. Aquest treball es divideix en diferents parts. En primer lloc, es presenta la modalitat del microaprenentatge i les característiques dels microjocs. A continuació, es formulen les experiències prèvies en educació i es fa una selecció de recursos, i, en tercer lloc, s'exposa una proposta didàctica de creació de microjocs aplicada a l'assignatura d'anglès, i tot seguint les passes pròpies d'una metodologia basada en disseny. Per finalitzar, es reflexiona considerant les descobertes sobre l'aplicació d'aquesta proposta educativa a l'aula d'ESO
[eng] The following work deals with the application of microgames, based on the concept of microlearning, in the English subject of secondary schools. The aim is to find quality resources that help students' meaningful learning, and that support the improvement of the communicative competence. This fact can also be addressed thanks to the fragmentation of didactic content that this modality presents. This work is divided into different parts. First, the approach of microlearning and the characteristics of microgames are presented. Next, the previous experiences in education are formulated and a selection of resources is created, and, thirdly, a didactic proposal of creation of microgames applied to the subject of English is exposed, following the steps of a design-based methodology. Finally, we reflect on the findings on the application of this educational proposal in the ESO classroom.