dc.description.abstract |
[cat] A nivell de Menorca s’han bolcat diverses institucions i famílies a l’acollida de refugiats ucraïnesos, degut al seu desplaçament forçat pels atacs bèl·lics de Rússia a Ucraïna. Arran de la situació viscuda per les persones refugiades, aquest treball manifesta una recerca sobre la mateixa, així com l’exposició de les mesures i accions que s’han dut a terme, tant a nivell estatal com insular, per atendre a aquestes persones, i, més concretament, el procés d’escolarització dels menors refugiats arribats als nostres centres. Un cop enunciades les accions dutes a terme, es dedica un espai a valorar la importància de l’educació intercultural i de l’educació per la pau, sent els centres escolars un lloc clau per fomentar aquesta educació. A continuació es contempla, com a proposta educativa, una anàlisi i reflexió a les aules sobre els casos d’alumnes refugiats, a partir de la realització d’un projecte d’Aprenentatge i Servei per part de l’alumnat de 4t d’ESO, a l’assignatura obligatòria Educació en valors cívics i ètics. Es tracta d’organitzar una campanya de conscienciació, després d’haver assistit a una xerrada per part de l’alumnat refugiat als nostres centres. Aquesta campanya anirà dirigida a l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO dels centres de Menorca. L’objectiu principal d’aquest projecte és la comprensió i reflexió de la situació actual dels alumnes refugiats. L’alumnat ha de ser capaç de reflexionar sobre la importància dels valors de l’educació intercultural i de l’educació per la pau, establerts dintre del nou marc curricular de la llei educativa. |
ca |