Introduir l'Educació Financera a Batxillerat: una proposta per projectes

Show simple item record

dc.contributor Llorca Llinares, Esther
dc.contributor.author Marí Clapés, Esther
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-15T11:26:51Z
dc.date.available 2023-09-15T11:26:51Z
dc.date.issued 2022-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161644
dc.description.abstract [cat] L’educació financera és la capacitat d’entendre com funcionen els diners al món cosa que permetrà desenvolupar un projecte de vida saludable. Malauradament, segueix sent una de les assignatures pendents del sistema educatiu actual. En el pressent document s’introdueix una proposta atractiva, dinàmica, transversal a diversos departaments i basada en competències per introduir-la a 1r de Batxillerat. Consistirà en un projecte per trimestre, aprofitant temàtiques tant interessants com: el món laboral, l’habitatge o les vacances. L’objectiu és enfrontar als alumnes a diferents tipus de situacions quotidianes i dotar-los d’eines que facilitin la seva resolució dintre del context de l’educació financera, a més de conèixer molts dels seus drets, deures o com informar-se en cas de ser necessari. Per altra banda, aprendran a utilitzar diferents eines i plataformes digitals, realitzar presentacions en públic (individuals o en grup), la importància del llenguatge formal i com utilitzar-lo o com ser crítics i avaluar entre altres. Aquesta activitat està dirigida pel departament de matemàtiques, assignatura que actuarà com a eix central del projecte i, alhora, coordinarà les accions dels diferents departaments. ca
dc.description.abstract [eng] Financial education is the ability to understand how money works in the world, which will lead to the development of a healthy life project. Unfortunately, it is still one of the pending subjects of the current education system. The present document introduces an attractive, dynamic proposal, transversal to various departments and based on skills to introduce it on the 5th year of High School. It will consist of one project per term, taking advantage of topics as interesting as: the world of work, housing or holidays. The aim is to confront students with different types of everyday situations and provide them with tools that facilitate their resolution within the context of financial education, as well as knowing many of their rights, duties or how to inform themselves in case it is necessary. On the other hand, they will learn how to use different digital tools and platforms, make public presentations (individually or in groups), the importance of formal language and how to use it or how to be critical and evaluate among others. This activity is directed by the mathematics department, a subject that will act as the central axis of the project and, at the same time, will coordinate the actions of the different departments. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació Financera ca
dc.subject.other Projecte ca
dc.subject.other Competències ca
dc.subject.other Batxillerat ca
dc.subject.other Financial education ca
dc.subject.other Project ca
dc.subject.other Skills ca
dc.subject.other High School (5th year) ca
dc.title Introduir l'Educació Financera a Batxillerat: una proposta per projectes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics