[cat] En l’actualitat, les xarxes socials tenen molta presència en el dia a dia de les persones, sobretot dels adolescents. Aquest fet pot tenir avantatges sempre que es faci un ús responsable d’Internet, però en cas contrari pot desencadenar en problemàtiques emocionals i fenòmens com el ciberassetjament. El present treball té la finalitat de dissenyar una proposta educativa basada en l’educació emocional per la prevenció del ciberassetjament aplicable a un centre d’educació secundària. Per al seu desenvolupament es fa necessari conèixer a partir de la bibliografia existent les característiques de l’adolescència, així com el panorama actual vers l’educació emocional i quina influència tenen les xarxes socials en l’estat emocional i el desencadenament del ciberassetjament. A continuació, es desenvolupa la proposta educativa que si bé els principals destinataris són els i les alumnes, també s’inclou al professorat i a les famílies, ja que tenen un paper rellevant en la consecució dels objectius del programa. Els diferents blocs de continguts corresponen a cinc competències emocionals en els quals es treballen diferents activitats mitjançant una metodologia activa i participativa en les quals s’integren temàtiques relacionades amb el ciberassetjament.