[cat] El procés d’ensenyament-aprenentatge als centres educatius en totes les etapes escolars és ampli i té en compte el desenvolupament integral de l’alumnat. Aquest procés implica el desenvolupament acadèmic, laboral, personal, social i emocional de tot l’alumnat.
En aquest sentit, aquest Treball de fi de màster s’ha centrat en el procés de desenvolupament personal, social i emocional de l’alumnat des d’una metodologia basada en l’APS amb la qual s’ha abordat una proposta d’intervenció pels alumnes de 3r d’ESO de l’IES Porreres. En concret s’han triat les activitats de l’Escala de Provenció del Pla d’Acció Tutorial pels alumnes de 3r d’ESO, amb la selecció de dinàmiques de grup adequades a les necessitats i al context concret, per tal de d’aconseguir la cohesió, la gestió dels grups, prevenir conflictes de forma proactiva i treballar la convivència dels grups.
[spa] El proceso de enseñanza-aprendizaje en los centros educativos en todas las etapas escolares es bastante amplio y tiene en cuenta el desarrollo integral del alumnado.
En este sentido, este Trabajo de final de máster se ha centrado en el desarrollo personal, social y emocional del alumnado. En concreto se han escogido las actividades de la Escala de Provención del Plan de Acción Tutorial para los alumnos de 3º de la ESO desde una metodología basada en el Aprendizaje-Servicio con la que se ha abordado una propuesta de intervención para los alumnos de 3º de ESO del IES Porreres, con la selección de dinámicas de grupo adecuadas a las necesidades y al contexto concreto, para así conseguir la cohesión, la gestión de los grupos, prevenir conflictos de forma proactiva y trabajar la convivencia de los grupos.
[eng] Teaching-learning process at all school stages is a broad concept and takes into account the comprehensive development of students.
In this sense, this Master's Final Project has focused on the personal, social and emotional development of students with a Service Learning which addressed an intervention proposal for 3rd ESO students at IES Porreres. Specifically, I have chosen the activities of the Provenance Scale of the Tutorial Action Plan for 3rd year ESO students. This approach consisted in a selection of group dynamics appropriate to the needs and the specific context designed to to achieve cohesion, group management, proactive conflict prevention and work on group coexistence.