[cat] Totes les persones tenim diferents capacitats i ritmes d’aprenentatge, la tasca del professorat és adaptar la metodologia a tot l’alumnat, per tal que pugui assolir els coneixements i competències bàsiques de cada mòdul. És de gran importància que tot l’alumnat se senti escoltat i atès dins el sistema educatiu. Encara que hi ha una gran diferència a l’educació obligatòria amb la postobligatòria. En l’educació postobligatòria l’alumnat escull els estudis i en què especialitzar-se. En el cas de la Formació Professional està més enfocat a què siguin uns grans professionals en el sector que han elegit de manera vocacional. Moltes vegades aquest alumnat es desmotiva i finalment abandona els estudis. Avui en dia hi ha un percentatge molt elevat de baixa d’ofici a la Formació Professional i sobretot d’una gran desmotivació per part de l’alumnat. És essencial que el professorat estigui capacitat per motivar i entendre a tot l’alumnat. És una tasca molt difícil i en moltes ocasions el professorat no disposa de les eines necessàries per fer-ho. Per aquest motiu considero que és de gran ajuda plantejar un proposta didàctica que fomenti la motivació i la inclusió de tot l’alumnat del Grau Superior d’Allotjaments Turístics, obtenint com a producte final un manual de bones pràctiques.
[eng] All people have different skills and learning rhythms, the task of the teachers is to adapt the methodology to all students, so that they can achieve the basic knowledge and competences of each module. It is of great importance that all students feel listened to and attended to within the educational system. Although there is a big difference in compulsory education with post-compulsory education. In post-compulsory education, students choose their studies and specialize. In the case of Vocational Training, it is more focused on being great professionals in the sector who have chosen vocationally. Many times, these students are demotivated and finally leave school. Nowadays there is a very high percentage of sick leave in Vocational Training and above all a great demotivation on the part of the students. It is essential that teachers should motivate and understand all students. It is a very difficult task and in many cases the teachers do not have the necessary tools to do it. For this reason, I consider that it is of great help to give a didactic proposal that promotes the motivation and inclusion of all the students of the Upper Degree of Tourist Accommodations, obtaining like final product a guide of good practices.