[cat] Es fa palesa la falta d’educació escultòrica i tridimensional al llarg de les
darreres dècades dins l’àmbit d’Educació Secundària Obligatòria, la qual
resulta pràcticament inexistent.
Es plantegen una sèrie d’objectius en relació a la proposta, els quals es
pretenen justificar i complir al llarg de l’evolució d’aquest treball. A més a més,
es duu a terme un estudi teòric sobre l’estat actual de l’aprenentatge escultòric
en el marc de l’Educació Secundària Obligatòria, així com de diverses
característiques importants per a aquest treball en relació a l’estudi del món
escultòric.
A continuació, s’exposa una proposta didàctica sobre l’escultura com a eix
vertebrador dels diversos sabers bàsics del currículum de la matèria d’Educació
Plàstica, Visual i Audiovisual, en el primer cicle d’ESO, en la qual quedaran
reflectits els continguts específics, criteris d’avaluació, metodologia i materials,
seqüència didàctica, inclusivitat en el disseny curricular i mètodes d’avaluació i
qualificació. Aquesta proposta didàctica, en forma de situació d’aprenentatge
està composta per quinze sessions, en les quals es tracten els diversos sabers
bàsics estipulats, així com altres coneixements de la disciplina escultòrica de la
ceràmica. D’aquesta manera, es pretén integrar l’educació tridimensional dins
el primer cicle d’ESO, en concret, en la matèria artística mencionada
anteriorment.
Finalment, es mostren les conclusions a les quals s’han arribat a través de
l’elaboració d’aquest treball, juntament amb la bibliografia i els annexos
pertinents.