El paper de l'Educació Plàstica, Visual i Audiovisual dins les metodologies didàctiques actuals

Show simple item record

dc.contributor Ramon Bordoi, Caterina
dc.contributor.author Mesquida Moll, Tomeu
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-18T08:02:22Z
dc.date.issued 2022-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161670
dc.description.abstract [cat] El present treball consta de dos apartats, un estat de la qüestió de caire més teòric i una proposta didàctica. A l’estat de la qüestió, es pretén donar resposta a les següents preguntes d’investigació: 1. Què és una metodologia didàctica? 2. Quin tipus de metodologies actives hi ha i com es classifiquen? 3. Quin és el paper de l’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual dins aquestes metodologies actives? 4. Com ha evolucionat l’EPViA amb les transformacions del sistema educatiu? El procediment utilitzat per contestar les preguntes ha consistit en una recerca i documentació bibliogràfica combinada amb l’observació dins l’aula durant el període de pràctiques, les entrevistes realitzades al professorat d’un institut de secundària i un formulari que ha contestat part del claustre del mateix institut. La proposta didàctica s’estructura a partir del desenvolupament de dues situacions d’aprenentatge (SA), presentades d’acord amb la nova llei LOMLOE i el projecte de decret pel qual s’estableix el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria a les Illes Balears. La primera situació d’aprenentatge titulada “il·lustram un conte?” és una proposta per realitzar de manera interdisciplinar amb qualsevol dels departaments de llengües, en aquest cas amb la matèria de llengua catalana i literatura. Està enfocada al nivell de 2n d’ESO. La segona situació d’aprenentatge (“fugim dels estereotips”) té dos objectius principals: fomentar i sensibilitzar a l’alumnat en aspectes essencials de coeducació (estereotips de gènere, igualtat de gènere, perspectiva de gènere, etc.) i promoure projectes i activitats relacionades amb l’EPViA al nivell de 1r d’ESO, ja que desapareix a causa dels canvis proposats per la LOMLOE. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 73 - Arts plàstiques ca
dc.subject.other Metodologia didàctica ca
dc.subject.other Educació Plàstica, Visual i Audiovisual ca
dc.subject.other Situacions d’Aprenentatge (SA) ca
dc.subject.other Aprenentatge per projectes (ABP ca
dc.subject.other Estereotips de gènere ca
dc.title El paper de l'Educació Plàstica, Visual i Audiovisual dins les metodologies didàctiques actuals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:51Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics