[cat] La proposta se centra en l’elaboració d’una guia informativa que descriu les
característiques de l’alumnat amb Trastorn de Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat
(TDAH) i les manifestacions més comunes que presenten a dins de l’àmbit
educatiu a escala cognitiva i socioemocional. L’objectiu del present treball final
de màster és facilitar pautes psicoeducatives i estratègies docents al conjunt del
professorat de secundària per comprendre les necessitats i les capacitats de
l’alumnat TDAH per garantir la inclusió educativa d’aquest col·lectiu.
La “Guia d’Oportunitats i Estratègies a l’Aula per Alumnat amb TDAH” pretén
facilitar al docent la detecció de les barreres d’aprenentatge i l’establiment dels
facilitadors adients a cada cas sota el marc pedagògic de la metodologia del
disseny universal de l’aprenentatge (DUA).
A partir d’un estudi de cas observat al període de pràctiques a l’IES Berenguer
d’Anoia es mostrarà com aplicar les indicacions aportades per la guia al context
concret de l’especialitat de dibuix i disseny a la matèria d’Educació Plàstica i
Visual de 1r d’ESO.