L’aprenentatge basat en projectes com a proposta per reconnectar-se amb el camp

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Fontclara Castelló, Joana Maria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-19T08:22:06Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161688
dc.description.abstract [cat] La metodologia activa de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) ha sofert una gran implantació als centres educatius, gràcies als beneficis que aporta sobre l’aprenentatge de l’alumnat (major motivació, contextualització de l’ensenyament, capacitat resolutiva de problemes...). Per altra banda, la visió actual del sector agrari, sobretot de l’agricultura, encara és des de la perspectiva arcaica dels efectes perjudicials que causa i no acostumen a veure’s els beneficis que aquest sector també aporta a la societat. Per aquests motius s’ha realitzat una recerca bibliogràfica, amb la finalitat de conèixer més sobre la metodologia de l’ABP i analitzar el tractament del sector agrari al currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). En conseqüència, es presenta una proposta didàctica que permet connectar ambdues temàtiques, tant l’ABP com el sector rural local amb l’alumnat. Més concretament, el projecte es planteja per ser executat durant el primer trimestre amb l’alumnat de 3r d’ESO i seria un projecte interdisciplinari, ja que aquest es nodriria de les assignatures de Geografia i Història i Biologia i Geologia. Altrament, la proposta es formula per ser aplicada, hipotèticament, a l’IES Inca, perquè d’aquesta manera els alumnes podrien exposar tant les produccions realitzades durant el projecte, com el producte final del projecte (decàleg) a la fira de la Terra i al Dijous Bo, atès que, sobretot la darrera, és una de les fires agrícoles de major renom de Mallorca. El present treball fa palès que és possible treballar el sector agrari dins l’ESO de manera significativa, contextualitzada i a la vegada des d’una visió que va més enllà de l’agricultura i els seus efectes perjudicials per al medi ambient. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Sector agrari ca
dc.subject.other Agricultura ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.title L’aprenentatge basat en projectes com a proposta per reconnectar-se amb el camp ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics