[cat] La realitat actual demana un canvi en el model educatiu i utilitzar els avantatges
de l'aparició de noves eines digitals. L’avenç tecnològic ha possibilitat
l’apropament d’instruments a l’àmbit educatiu, fa uns anys inimaginables, com
el modelatge i la impressió 3D. Encara que actualment, no es troben
explícitamente en el currículum sí que es poden introduir en tots els blocs de
contingut de l'assignatura de tecnologia. A més a més, ens ofereixen certes
avantatges en front de les eines i el material d’ús més habitual, com
l’emmagatzematge, el transport o la compra de tot el material necessari.
Per tant, la proposta desenvolupa dos projectes en diferents blocs de
continguts i nivells, per exemplificar les possibilitats de les dues eines dintre del
taller o l’aula d’informàtica. Els treballs es desenvolupen en grup i programat
com un Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), això fa que no només
desenvolupin competències digital i tecnològiques sinó també socials,
d’emprenedoria i lingüístiques. També es detalla els recursos, el material i el
programari que s’han escollit pel projecte.