Quines són les metodologies didàctiques que desperten l’alumnat?

Show simple item record

dc.contributor Pons Martín, Antonio
dc.contributor.author Izquierdo Castro, Paloma
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-21T11:08:12Z
dc.date.available 2023-09-21T11:08:12Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161727
dc.description.abstract [cat] Avui dia, és ben sabut que les noves tecnologies i les pantalles han segrestat diverses hores del nostre dia a dia. La vida lligada a una pantalla és notòria, des de l’ús dels telèfons mòbils, les televisions o fins i tot l’ús de rellotges intel·ligents per controlar les nostres constants vitals mentre fem exercici. Aquest fet també s’estén a les aules, plenes de nens i nenes travessant l’etapa adolescent. A part de tota la tecnologia abans esmentada, l’alumnat adolescent es troba dins les aules que moltes pissarres tradicionals s’han substituït per pissarres interactives, els llibres per ordinadors o tabletes i les metodologies didàctiques basades en ponències per part del professorat s’han substituït per dinàmiques educatives més innovadores. El fet d’estar la nostra vida lligada a una pantalla, ha fet que tots aquests avenços tecnològics, al seu torn, hagin portat associades afectacions en les hores que dediquem al descans. El temps que invertim en dormir ha minvat i això repercuteix en l’atenció que es disposa per realitzar activitats com, per exemple, anar a classe. Així ho ha deixat reflectit l’enquesta prèvia realitzada per a aquest Treball, resultats de la qual evidencien que l’alumnat adolescent, arriba cansat i adormit a classe, i l’aprenentatge efectiu, segons els enquestats, es dona entre les 10 i les 12 del matí, i quan s’usen metodologies més actives i participatives. És per això que, en aquest Treball Final de Màster elaborat pel Màster de Formació del Professorat per a l’especialitat de Biologia i Geologia dut a terme a la Universitat de les Illes Balears – Seu Menorca, es presentarà una proposta didàctica amb metodologies innovadores que permeti mantenir l’alumnat despert i atent, tenint en compte les hores de son, la falta d’atenció i d’implicació segons l’hora lectiva, amb l’objectiu de garantir la curiositat i motivació davant l’aprenentatge. Aquesta proposta té una base científica basada en la neurociència aplicada a l’educació, que dona recolzament a l’ús de determinades metodologies d’innovació educativa en els processos d’aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Innovació educativa ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Neurociència ca
dc.title Quines són les metodologies didàctiques que desperten l’alumnat? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:58Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics