Aprenentatge basat en problemes, de la teoria a l’aplicació en matemàtiques de secundària

Show simple item record

dc.contributor Llohis Canals, Ernest
dc.contributor.author Marquet Joy, Catalina
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-25T10:18:58Z
dc.date.available 2023-09-25T10:18:58Z
dc.date.issued 2022-07-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161740
dc.description.abstract [cat] Aquest treball cerca explicar tant el marc teòric com el marc pràctic de la metodologia de l’aprenentatge basat en problemes. Es descriu una experiència real, duta a terme en una aula de tercer d’educació secundària, per desenvolupar la unitat didàctica de geometria en l’espai. Mitjançant aquesta metodologia es pretén augmentar la motivació de l’alumnat ja que és aquest qui dirigeix, en certa manera, el rumb de la unitat didàctica. El docent sols exerceix de guia per tal d’ajudar a assolir els objectius de la unitat i ocupar-se de que aquesta no deriva en camins molt diferents als que es volen arribar. Aquest rol es contraposa amb el rol tradicional del docent, que acostuma a ser un mer transmissor de coneixements. De fet, el docent només transmet momentàniament algun coneixement quan detecta que és necessari reforçar-lo, per ajudar a que l’alumnat el consolidi. A més, amb aquesta metodologia també es pretén que el grup classe sigui més autònom i s’ajudi mitjançant treball cooperatiu; i així millori la capacitat d’enteniment i retenció de coneixements amb un problema proper, del seu entorn real, que els posa en situació i els condueix al llarg de tota la unitat didàctica. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en problemes (ABP) ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Geometria ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.title Aprenentatge basat en problemes, de la teoria a l’aplicació en matemàtiques de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:13:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics