[cat] L’educació financera i econòmica és una competència fonamental per poder conviure en la societat actual, per poder prendre decisions i poder accedir a millors oportunitats. No obstant això, continua faltant educació economicofinancera en el sistema educatiu espanyol perquè els més joves tinguin aquests coneixements bàsics. L'elecció d'aquest tema parteix del tractament de les matèries d’Economia, Emprenedoria i Finances que preveu la LOMLOE que es reflecteix en una reducció de l’àmbit d’ensenyament d’aquest camp. Una reducció, que molts docents, descriuen com a molt significativa, ja que la nova llei educativa redueix els ensenyaments econòmics i financers a la seva mínima expressió en ESO. Com a conseqüència, es corre el risc de fomentar l’analfabetisme econòmic i financer dels joves del nostre país. Aquest treball pretén fomentar l’educació financera per dotar als més joves de coneixements bàsics sobre finances. Per aquest motiu, es presenta una proposta didàctica per a l’alumnat de 3r de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de l’assignatura d’Iniciació a l'Activitat Emprenedora i Empresarial (IAEE) basada a realitzar una Jornada d’Educació Financera duta a terme pels alumnes mitjançant l’aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals. Els alumnes es convertiran en grups d’experts per ensenyar als alumnes de nivells inferiors els coneixements financers bàsics. D’aquesta manera, l’alumne es tornarà més autònom i responsable en l’aprenentatge, i el docent s’encarregarà de guiar i orientar el seu procés, aconseguint que l’aprenentatge esdevingui significatiu.