[cat] La neurociència és una disciplina que estudia el funcionament del sistema nerviós. Aquest estudi va començar molts anys enrere en l’antiga Grècia, però la Doctrina Neuronal de Ramón y Cajal suposà l’inici d’una revolució que ha permès entendre molt millor el funcionament d’aquest sistema. L’aplicació d’aquests coneixements en l’àmbit de l’educació han donat lloc a la neuroeducació, que se centra a explicar com funciona, a nivell biològic, el procés d’aprenentatge. Aquesta informació s’ha utilitzat, juntament amb l’experiència pedagògica, per elaborar el Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA), un conjunt de pautes per aconseguir un aprenentatge més significatiu en els nostres alumnes i per poder atendre la diversitat de les aules. Diversitat entre la qual trobem els alumnes amb TEA. Un conjunt d’alumnes amb unes característiques que en alguns casos els docents no saben com abordar. Per aquesta raó el present treball pretén presentar un recull de pautes i estratègies de com interactuar amb els alumnes amb TEA elaborant una guia pràctica per ajudar als docents de l’assignatura de Biologia i Geologia a relacionar-se i a preparar material pels alumnes amb TEA.
[eng] Neuroscience is the scientific study of how it works the nervous system. Until this study began many years ago in ancient Greece, the Neuronal Doctrine of Ramón y Cajal represented the beginning of a revolution that has made it possible to understand the operation of the nervous system much better. This knowledge's application in the educational field has given rise to neuroeducation, which focuses on explaining the biological foundation of the learning process. All this information, along with pedagogical experience, has been used to elaborate the Universal Design for Learning (UDL), a set of guidelines to achieve more meaningful learning in our students and to be able to attend to the diversity of the classrooms. Among this diversity, we can find students with ASD. A set of students with characteristics that, in some cases, teachers don’t know how to deal with. For this reason, this paper aims to present a collection of guidelines and strategies about how to interact with students with ASD as a practical guide to help teachers of the subject of Biology and Geology to act and prepare material for students with ASD.