[cat] La neurociència ens fa entendre la importància que té comprendre el
funcionament del cervell per poder desenvolupar el nostre potencial. La salut
mental és bàsica per aquest fi. Volem esbrinar quina és la relació de dos
fenòmens comportamentals amb el rendiment escolar: la indefensió apresa i
l’efecte Pigmalió. Tots dos es troben altament relacionats amb l’abandonament
escolar i la motivació dels estudiants. Per això hem proposat un projecte
d’instauració als centres de secundària d’Eivissa, estudiant l’aplicabilitat
pràctica que podria tenir. Concloem que, encara que implantar aquesta
proposta pot semblar massa complex, és necessari que els centres d’Eivissa
incideixin activament damunt la salut mental de tota la comunitat educativa.
Això no és una tasca difícil tenint en compte la nova normativa LOMLOE i
l’amplitud d’espais on es pot actuar.
[eng] Neuroscience has taught us the need to understand how the brain works so it
can develop its full potential. Mental health is a must if we pursue this end. We
want to find out the relationship between two behavioral phenomena and school
performance: learned helplessness and the Pygmalion effect. Both are highly
related to school dropouts and motivation. This is why we created a program to
be stablished at Eivissa’s high schools and evaluating its practical applicability.
The conclusion reflects the urge of Eivissa’s high schools to commit towards all
the educational community’s mental health, despite the fact that the project may
look too complex. Regarding the new educational law (LOMLOE) and the
breadth of spaces where our program can be applied, this shouldn’t be a hard
task to endure.