[cat] El present TFM parteix de la meva experiència personal dins les aules de secundària, exemple directe de la realitat diària que viuen els docents i el seu contrast amb la teoria metodològica estudiada al Màster de Formació del Professorat. El projecte de model col·laboratiu “JO SÓC...” que es presenta aquí i que pot consultar-se en tota la seva extensió a l’Annex I adjunt, incorpora la integració dins els coneixements de l’alumnat, d’una manera eminentment pràctica, de cinc de les vuit Competències Clau recomanades pel Parlament Europeu i contemplades a la nostra normativa com a bàsiques, juntament amb continguts lectius de les assignatures de Formació i Orientació Laboral (FOL) i Aplicacions Ofimàtiques (AO). S’aprofiten els espais disponibles als centres educatius i els mitjans informàtics de que ja disposen, sense necessitat d’altres inversions econòmiques o desplaçaments afegits. Els materials a utilitzar són els ordinadors, tablets o telèfons mòbils amb connexió a Internet, de que ja disposen quasi tots els alumnes, especialment a la rama informàtica; així com l’accés als diferents programes ofimàtics o aplicacions que podem trobar gratuïtament de manera majoritària a l’institut i a la xarxa. El mètode educatiu utilitzat és el de l’aprenentatge actiu (Piràmide de Dale) de caire motivacional centrat en la participació activa de l’alumne mitjançant l’anàlisi dels seus interessos, aptituds i motivacions; incorporant l’autoconeixement i l’autoaprenentatge com a vehicles per la integració de les competències i continguts lectius. Els resultats veritablement positius pels alumnes de l’aprenentatge actiu per projectes ja són coneguts arreu del món, per tant, l’èxit del projecte “JO SÓC...” proposat depèn principalment de la capacitat de col·laboració i professionalitat docent, a més de la concreció pràctica de la metodologia proposada durant l’exposició dels continguts lectius.