[cat] Aquest treball pretén potenciar el treball cooperatiu i l'aprenentatge
competencial mitjançant la creació col·laborativa musical a l'ESO. La proposta
didàctica que es planteja des de la investigació-acció, afavoreix que l'alumnat
connecte els sabers bàsics apresos prèviament relacionats amb els elements
de la música que entren en joc en el procés de composició musical.
Paral·lelament, a més d'enfocar-se en l'aprenentatge musical, el plantejament
didàctic d'aquesta proposta s'orienta a la millora de la cohesió de grup, on les
competències socials i cíviques juguen un paper fonamental.
[spa] El presente trabajo pretende potenciar el trabajo cooperativo y el aprendizaje
competencial mediante la creación musical colaborativa en la ESO. La
propuesta didáctica que se plantea desde la investigación-acción, favorece que
el alumnado conecte los conocimientos básicos aprendidos previamente
relacionados con los elementos de la música que intervienen en el proceso de
composición musical. Paralelamente, aparte de enfocarse al aprendizaje
musical, el planteamiento didáctico de esta propuesta se orienta a mejorar la
cohesión de grupo, donde las competencias sociales y cívicas juegan un papel
fundamental.
[eng] This work aims to promote cooperative work and competence learning through
collaborative musical creation in secondary school. The didactic proposal that
arises from the investigation-action, empowers the students to connect their
previously learned basic knowledge related with music elements which plays a
crucial role in the process of musical composition. At the same time, apart from
focusing on musical learning, the didactic approach of this proposal is aimed at
improving group cohesion, where social and civic competencies play a key role.