[cat] Els avenços tecnològics i els canvis que aquests han propiciat en les societats dels anomenats països desenvolupats en les darreres dècades obliguen el sistema educatiu a adaptar-s’hi de manera constant. En aquestes societats, a les quals alguns autors es refereixen com a societats del coneixement, la competència lectora ha tornat cada vegada més important. Això té a veure té a veure, d’una banda, amb les transformacions dels hàbits de lectura sorgits arran de la creixent varietat de formats textuals i suports de lectura i, de l’altra, amb l’accés gairebé ingestionable a fonts d’informació de tota mena. En el present treball de fi de màster, exploram les possibilitats educatives d’un club de lectura en l’ensenyament d’una llengua estrangera, l’anglès, en un 4rt d’ESO. Amb aquesta proposta es pretenen assolir dos objectius generals: es tracta, en primer lloc, de fomentar hàbits de lectura entre l’alumnat i, en segon lloc, d’incidir en la millora de la seva competència lectora. Al seu torn, les activitats que integren aquest club de lectura permeten treballar els continguts relatius a l’assignatura en qüestió.