[cat] L’existència d’orientacions sexuals i identitats de gènere diferents a la cisheterosexualitat és una realitat que ha suposat discriminació i un gran nombre d’agressions al llarg de la història. Tot i que Espanya és un dels països amb major acceptació del col·lectiu LGBT dins la societat, cal destacar que mentre un 9% de la població general afirma haver sigut víctima d’un atac durant els darrers cinc anys, la xifra augmenta fins a un 20% entre els homosexuals. Respecte als adolescents, estudis indiquen que un 80% dels joves asseguren haver presenciat insults, rumors o burles sobre la condició homosexual i/o trans d’una persona. La LGBTfòbia és un dels principals problemes que contribueixen al bullying a l’institut, i això posa de manifest la necessitat i importància de canviar aquest paradigme, i per tal d’aconseguir-ho és necessari dur a terme una correcta sensibilització sobre el col·lectiu LGBT, especialment dins l’àmbit educatiu per tal de formar en valors els ciutadans del futur. A les Illes Balears, programes com els de Convivèxit o “Aula Diversa” a l’Aula Balear, així com l’associació Ben Amics ofereixen opcions de sensibilització a les escoles, però és insuficient. Per aquest motiu, en el present Treball de Fi de Màster es proposa un projecte d’intervenció a 1r d’ESO per tal d’informar, visibilitzar i sensibilitzar sobre el col·lectiu LGBT amb l’objectiu de prevenir possibles conductes i/o agressions LGBTfòbiques. El projecte constarà d’una sèrie de tallers que es desenvoluparan a sessions de tutoria i també alguns tallers a diferents assignatures de manera que formaran part dels continguts de classe. És a dir, es tracta d’un projecte interdisciplinar que no només treballarà la situació des de les tutories sinó que quedarà integrat en alguns dels continguts de diferents assignatures per tal de treballar la sensibilització LGBT des de distints àmbits. Amb aquest projecte es pretén millorar algunes de les opcions de sensibilització LGBT actuals per tal d’oferir un programa robust i integrat al currículum.