[cat] Encara que fa milers d’anys que les matem`atiques s’apliquen en l’`ambit agr´ıcola, aquestes aplicacions no solen estar molt representades en els continguts del curr´ıculum de matem`atiques de l’Educaci´o Secund`aria Obligat`oria (ESO). Do- nada la import`ancia de l’agricultura en el producte interior brut (PIB) de l’Es- tat espanyol, aquesta representaci´o ´es potser fins i tot m´es necess`aria. Davant aquest d`eficit, el treball fi de m`aster que es presenta pret`en apropar l’agricultura a l’aula de matem`atiques mitjan¸cant el disseny d’un hort urb`a. Al llarg de cinc activitats es treballen diferent aspectes de l’hort: la seva configuraci´o espacial, disseny del sistema de reg per goteig, c`alcul del volum d’aigua de reg te`oric que necessiten els plantells segons l’`epoca de l’any, i el disseny d’un tanc d’aigua per recollir aigua de pluja. Aquestes activitats introdeixen i repasen sabers m´ınims de matem`atiques de 3r i 4t d’ESO, especialment relacionats amb els sentits de la mesura, espacial i algebraic. A m´es de les activitats, s’han afegit mecanismes d’avaluaci´o tant dels alumnes com del docent, amb la finalitat d’impulsar una millora cont´ınua del projecte. Finalment, aquest projecte tamb´e pret`en refor¸car compet`encies dels alumnes m´es transversals com l’autonomia, la capacitat de treballar en equip, la capacidad d’aprendre a aprendre o refor¸car el seu esperit crític.