[cat] L’assignatura de matemàtiques, en molts de casos, pareix llunyana a la realitat i sense cap tipus d’aplicabilitat a la vida quotidiana. És important mostrar a l’alumnat entorns propers on es poden aplicar els conceptes que aprenen, fent que els conceptes abstractes arribin amb major facilitat. Entre tots els recursos que disposem per ensenyar matemàtiques, destaquen els recursos literaris que desperten emocions als estudiants facilitant l’aprenentatge i fomentant el desenvolupament de la competència matemàtica, ja que ens permeten presentar conceptes matemàtics en context. Aquest Treball Fi de Màster pretén mostrar una altra forma d’ensenyar les matemàtiques dins l’ESO, com els conceptes matemàtics es poden introduir a través dels contes fomentant de forma indirecta l’ús de la lectura i la seva comprensió, punt feble després dels darrers resultats obtinguts a les proves PISA de 2018, i que, la darrera modificació de la Llei d’Educació exigeix als centres incloure un pla de lectura per motivar i millorar la comprensió lectora. Conté dues parts diferenciades: una revisió teòrica, on s’ha revisat el marc legal, experiències trobades d’autors sobre l’ús dels contes i la seva vinculació amb l’aprenentatge de les matemàtiques, a més d’explicar com utilitzar aquest recurs a l’aula; i una proposta didàctica, aplicada a un curs de 2n d’ESO durant les pràctiques del curs 2021-22 i que, utilitzant una presentació amb diapositives per explicar un conte, permet veure les possibilitats i activitats que ofereix i com és acceptat per a l’alumnat. Es proporcionaran detalls sobre la metodologia i l’avaluació de les activitats a l’aula, així com el continguts i les competències del currículum d’ESO de les Illes Balears que s’hi treballen. Les conclusions ens duen a dir que el conte és un recurs valuós per afavorir el procés d'aprenentatge i introduir conceptes matemàtics, que motiva al grup a l’hora que potencia la competència lingüística i lectora. De cara al docent serà important que tingui certes habilitats d'expressió i comunicació per engrescar i captar l'atenció de l’alumnat, a més d'interactuar amb ells durant l'explicació per assegurar que tota la classe va seguint el que es va contant.