[cat] La Enciclopèdia de Menorca és una gran font d’informació que es troba en constant desenvolupament, ja que a dia d’avui es troba immersa en el procés d’elaboració de nous capítols encara pendents de publicar-se. El que ocorre és que hi ha toms que ja s’han publicat i els quals no s’ha produït una actualització. Així doncs, sorgeix el primer objectiu del present treball, el d’actualitzar un el Tom IX: Història I, volum 1: Dels inicis del desenvolupament a l’època talaiòtica de l’Enciclopèdia de Menorca, ja que es va publicar a l’any 2001, i és necessari dur a terme una actualització del contingut tractat en ell. Com a resultat d’aquest primer objectiu es produeix tot un corpus teòric que servirà de fonament per dur a terme el segon objectiu principal d’aquest treball. Aquest segon objectiu és el de crear una proposta didàctica que contengui diverses activitats aplicables en l’àmbit de l’educació reglada. Per complir aquests objectius s’ha dut a terme una exhaustiva recopilació bibliogràfica per mitjà de diversos cercadors bibliogràfics, i obtenir un corpus teòric complet; per després, a partir de les pautes bàsiques de l’aprenentatge cooperatiu i l’aprenentatge significatiu aconseguir elaborar la proposta didàctica. Del present treball cal destacar que tot i la gran quantitat d’estudis realitzats a partir de la data de publicació del Tom IX: Història I, volum 1: Dels inicis del desenvolupament a l’època talaiòtica de l’Enciclopèdia de Menorca, encara resten moltes preguntes sense resoldre, posant de manifest la necessitat de nous estudis entorn a aquesta temàtica. De la proposta didàctica en sorgeix una bateria de diverses activitats principals i secundàries, però que donen lloc a poder pensar en altres activitats derivades, fet que permet pensar en una iteració aplicada en altres fases històriques o en altres realitats geogràfiques.