[cat] Aquest treball pretén conjuminar la competència oral i la teatralitat en l’Educació Secundària
Obligatòria (ESO). Es relaciona la bibliografia sobre l’oralitat i l’aprenentatge de llengües amb
la pedagogia teatral i es concreten els possibles beneficis en l’ensenyament del català. Després
d’aquesta aproximació teòrica, es tracta el tema de manera pràctica en dos sentits. En primer
lloc, es presenta un estudi quantitatiu que permetrà conèixer les necessitats i les preferències
dels alumnes menorquins de Secundària en relació amb la llengua oral. En segon lloc,
s’exposen les línies bàsiques d’una proposta didàctica que permetrà unir el teatre amb un
sistema de difusió d’arxius multimèdia, és a dir, amb un pòdcast de teatre radiofònic. Així, es
dona compte de com la teatralització d’un text permet treballar aspectes lingüístics que poden
ajudar els alumnes a millorar la competència comunicativa en català.
[eng] This work aims to combine oral competence and theatricality in Compulsory Secondary
Education (ESO). The bibliography on orality and language learning is related to theatrical
pedagogy and the possible benefits of teaching Catalan are specified. Following this
theoretical approach, the topic is dealt with in two practical ways. First of all, a quantitative
study is presented that will allow to know the needs and the preferences of the Menorcan
students of secondary school in relation to the oral language. Secondly, the basic lines of a
didactic proposal that will allow to unite the theater with a system of diffusion of multimedia
archives, i.e., with a radio theater podcast, are exposed. Thus, it is shown how the
theatricalization of a text allows to work linguistic aspects that can help the students to
improve the communicative competence in Catalan.