Aproximació a la literatura a través de les emocions: Com fomentar l'hàbit lector i apropar l'alumnat a la literatura a través de les emocions

Show simple item record

dc.contributor López Femenías, Margalida
dc.contributor.author Ramis Llabrés, Margalida
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-04T08:20:50Z
dc.date.available 2023-10-04T08:20:50Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161900
dc.description.abstract [cat] La literatura i com la perceben els alumnes de secundària necessita un canvi. Com els podem demanar que gaudeixin de llegir si el contacte que tenen amb la literatura és a través de les lectures obligatòries, és a dir, imposades i que, per acabar-ho d’adobar es troben tan allunyades dels seus interessos i de la seva realitat? Ser adolescent no és gaire fàcil. És una etapa d'autoconeixement en totes les vessants vitals i de descobriment del món. Els adolescents senten que cap dels adults que els envolta no els entén. Necessiten referents per créixer i aprendre a entendre el món i, de sobte, es troben immersos en un sistema educatiu que els duu cap a uns clàssics on no es veuen reflectits; allunyats del seu vocabulari i, en certa manera, aliens a les seves emocions, neguits, pensaments, etc. Aquesta sensació és la que cal deixar enrere. Necessitam apropar l'alumnat als autors i autores de la nostra literatura, però ens trobam amb un escull més: la manca d'hàbit lector i el fast reading que consumeixen a través de les xarxes socials com Instagram i Wattpad, entre d'altres. Aquest projecte proposa apropar els adolescents a la literatura i fer-ho gradualment i mitjançant els mateixos canals que empren. Necessitam emocionar els alumnes per tal de fer de la literatura el seu lloc segur; per mostrar-los que tot allò que els envolta és literatura o, si més no, que basteix els fonaments que la literatura ha creat. Des de les portades dels discs a les escultures, passant per les cançons que escolten; tota aquesta literatura neix de la llavor de les emocions. ca
dc.description.abstract [eng] Literature and how it is perceived by secondary students needs a drastic change. How can we demand that our pupils approach to literature if the contact they have with literature is through compulsory classes, I mean, imposed and, to make matters worse, so far removed from their interests and their own reality? Being an adolescent is not easy. It is a stage of self-knowledge in all aspects of life and discovering the world they are part from. Adolescents find themselves in a state of isolation, it is them against the whole humanity. Even though they need referents to copy and response, they find themselves immersed in an educational environment that leads them to classics in which they do not see themselves reflected, ages ago of their vocabulary and, in a certain way, alien to their emotions. This is the feeling we need to demolish. We need to approach the authors of our literature, but we must face another barrier: the lack of reading habits and the fast reading that they consume through social networks such as Instagram and Wattpad, among others. This project proposes to bring teenagers closer to literature and to do it gradually through the same channels that students use. Pupils must be moved to make literature their safe place; we need to show them that everything around them is literature or, if it is not, is based on the foundations that literature has created. From album covers to sculptures going through the songs they choose to listen to, and all this literature comes from emotions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Literatura ca
dc.subject.other Foment de l'hàbit lector ca
dc.subject.other Intel·ligència emocional ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Emotions ca
dc.subject.other Literature ca
dc.subject.other Fostering the reading habit ca
dc.subject.other Emotional intelligence ca
dc.subject.other Multiple intelligence ca
dc.subject.other Project-based learning ca
dc.subject.other New technologies ca
dc.title Aproximació a la literatura a través de les emocions: Com fomentar l'hàbit lector i apropar l'alumnat a la literatura a través de les emocions ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:15:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics