Una proposta inclusiva per a l'alumnat diagnosticat d'alta capacitat a l'assignatura de Física i Química a 2n d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Moreno Tallón, Francisca
dc.contributor.author Palmer Pérez, Aurelio Pedro
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-04T08:23:38Z
dc.date.issued 2022-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161901
dc.description.abstract [cat] L’alta capacitat intel·lectual no està únicament definida per una prova de quocient intel·lectual. Hi ha molts altres aspectes a considerar per a identificar a aquests alumnes com la creativitat i la motivació per la tasca (Model dels Tres Anells) o l’existència de diferents tipus d’intel·ligència (Teoria de les Intel·ligències Múltiples). Aquest alumnat, quantitativament, suposa al voltant del 15% del total. Al llarg de la seva escolarització s'han d’enfrontar a la superació de barreres que contínuament els hi ofereix el sistema educatiu com la falta d’un diagnòstic primerenc, que no es tingui en compte les seves necessitats específiques d’aprenentatge o la insuficient formació dels docents per realitzar intervencions adequades. I molt freqüentment es pot produir un fracàs acadèmic que pot anar unit a un fracàs personal a la vora d’uns companys que poden tractar injustament als que troben diferent i que molt sovint tenen com a punt feble les relacions socials. Finalment, es presenta una proposta d’intervenció emmarcada en l'assignatura de Física i Química, dirigida a l’alumnat de 2n d’ESO on participen, progressen i estan presents 4 alumnes diagnosticats amb alta capacitat intel·lectual. Aquesta proposta ha estat duta a terme amb un enfocament inclusiu i mitjançant l’aplicació d’eines i metodologies especialment adequades com el Disseny Universal per a l’Aprenentatge, el Treball Cooperatiu i la Metodologia Constructivista, que permeten desenvolupar plenament les capacitats de tots els alumnes incloent també als que moltes vegades són els grans oblidats: els alumnes amb alta capacitat intel·lectual. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 53 - Física ca
dc.subject 54 - Química ca
dc.subject.other Alta capacitat intel·lectual ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Disseny universal per a l’aprenentatge ca
dc.subject.other Metodologia constructivista ca
dc.title Una proposta inclusiva per a l'alumnat diagnosticat d'alta capacitat a l'assignatura de Física i Química a 2n d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:15:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics