dc.contributor |
Moreno Tallón, Francisca |
|
dc.contributor.author |
Palmer Pérez, Aurelio Pedro |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-04T08:23:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161901 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’alta capacitat intel·lectual no està únicament definida per una prova de quocient intel·lectual. Hi ha molts altres aspectes a considerar per a identificar a aquests alumnes com la creativitat i la motivació per la tasca (Model dels Tres Anells) o l’existència de diferents tipus d’intel·ligència (Teoria de les Intel·ligències Múltiples). Aquest alumnat, quantitativament, suposa al voltant del 15% del total. Al llarg de la seva escolarització s'han d’enfrontar a la superació de barreres que contínuament els hi ofereix el sistema educatiu com la falta d’un diagnòstic primerenc, que no es tingui en compte les seves necessitats específiques d’aprenentatge o la insuficient formació dels docents per realitzar intervencions adequades. I molt freqüentment es pot produir un fracàs acadèmic que pot anar unit a un fracàs personal a la vora d’uns companys que poden tractar injustament als que troben diferent i que molt sovint tenen com a punt feble les relacions socials. Finalment, es presenta una proposta d’intervenció emmarcada en l'assignatura de Física i Química, dirigida a l’alumnat de 2n d’ESO on participen, progressen i estan presents 4 alumnes diagnosticats amb alta capacitat intel·lectual. Aquesta proposta ha estat duta a terme amb un enfocament inclusiu i mitjançant l’aplicació d’eines i metodologies especialment adequades com el Disseny Universal per a l’Aprenentatge, el Treball Cooperatiu i la Metodologia Constructivista, que permeten desenvolupar plenament les capacitats de tots els alumnes incloent també als que moltes vegades són els grans oblidats: els alumnes amb alta capacitat intel·lectual. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
53 - Física |
ca |
dc.subject |
54 - Química |
ca |
dc.subject.other |
Alta capacitat intel·lectual |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Atenció a la diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Disseny universal per a l’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia constructivista |
ca |
dc.title |
Una proposta inclusiva per a l'alumnat diagnosticat d'alta capacitat a l'assignatura de Física i Química a 2n d'ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:15:36Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|