[cat] I si mirem al nostre voltant…?, és una proposta d’intervenció socioeducativa que pretén treballar l’educació en valors a través de la música en infants de 9 a 12 anys. Aquesta proposta enllaça dos projectes: un concert didàctic, com a element principal i connector de les diferents intervencions educatives, i Musicam!, una proposta de creació musical que actua com a activitat postconcert, donant així una continuïtat al primer projecte i evitant que quede com un fet aïllat. En el concert didàctic, implementat durant aquest curs escolar, han participat les escoles CEIP Es Pil·larí, CEIP Puig de Na Fàtima i CC Corpus Christie. I, per a avaluar part de l’impacte que ha produït, s’ha fet ús d’entrevistes. Els resultats d’aquest estudi conclouen que els concerts didàctics són una eina educativa que permet compartir materials i recursos entre docents, despertar en l’alumnat un interès per la música, proporcionar experiències úniques, etc. incidint, en definitiva, en l’aprenentatge de l’alumnat.
[eng] ¿Y si miramos a nuestro alrededor…?, es una propuesta de intervención
socioeducativa que pretende trabajar la educación en valores a través de la música en
niños de 9 a 12 años. Esta propuesta enlaza dos proyectos: un concierto didáctico, como
elemento principal y conector de las diferentes intervenciones educativas, y Música y
acción, una propuesta de creación musical que actúa como actividad postconcierto,
dando así una continuidad en el primer proyecto y evitando que quedo como un hecho
aislado. En el concierto didáctico, implementado durante este curso escolar, han
participado las escuelas CEIP Se Pil·larí, CEIP Puig de La Fátima y CC Corpus Christie. Y,
para evaluar parte del impacto que ha producido, se ha hecho uso de entrevistas. Los
resultados de este estudio concluyen que los conciertos didácticos son una herramienta
educativa que permite compartir materiales y recursos entre docentes, despertar en el
alumnado un interés por la música, proporcionar experiencias únicas, etc. incidiendo,
en definitiva, en el aprendizaje del alumnado.