dc.contributor |
Serra Cantallops, Antoni |
|
dc.contributor.author |
Martínez De Albornoz Marqués, Carla Buenaventura |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-04T14:34:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-04T14:34:13Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/162965 |
|
dc.description.abstract |
[eng] In the XXI century, thanks to technologies and some social factors, a
phenomenon is emerging that is bursting the markets of goods and services, the
so-called collaborative economy platforms. This new business model has brought
about a change in the consumption of goods and services, as it is cheaper for all
consumers and more accessible for those individuals who wish to make a profit
by sharing a good or service. In the tourism sector, i.e. holiday rental websites
have become another option alongside traditional accommodation models such
as the hotel sector. Likewise, entities such as Airbnb or Vrbo have caused
controversy with hoteliers. This study seeks to analyse this new business model,
consumer behaviour and the motivations that lead consumers to opt for a holiday
rental or a hotel. |
en |
dc.description.abstract |
[spa] En el siglo XXI gracias a las tecnologías y a algunos factores sociales surge un
fenómeno que está irrumpiendo los mercados de bienes y servicios, las
denominadas plataformas de economía colaborativa. Este nuevo modelo de
negocio ha provocado un cambio en el consumo de los bienes y servicios, ya
que es más económico para todos los consumidores y más accesible para
aquellos individuos que desean obtener beneficio compartiendo un bien o un
servicio. En el ámbito turístico, es decir, las páginas web de alquiler vacacional,
se han convertido en una opción más junto a los modelos tradicionales de
alojamiento como es el del sector hotelero. Asimismo, entidades como Airbnb o
Vrbo han ocasionado controversias frente a los hoteleros. El presente trabajo
procura analizar este nuevo modelo de negocio, el comportamiento del
consumidor y las motivaciones que llevan al consumidor a decantarse por un
alquiler vacacional o un hotel. |
es |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
33 - Economia |
en |
dc.subject.other |
Consumer behaviour |
en |
dc.subject.other |
Sharing economy |
en |
dc.subject.other |
Motivations |
en |
dc.title |
Consumer behavior. Reasons to choose a hotel accommodation or tourist rental |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
en |