dc.contributor |
Maturana Bis, Francisco José |
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dc.contributor.author |
Ortiz Iglesias, Ana Mihaela |
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dc.date |
2022 |
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dc.date.accessioned |
2023-12-05T15:25:21Z |
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dc.date.available |
2023-12-05T15:25:21Z |
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dc.date.issued |
2023-12-05 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/163026 |
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dc.description.abstract |
[eng] The analysis carried out throughout the history of commercial aviation of
advertisements shows the change of scenery throughout the 100 years of
commercial aviation and the change in society's values. Therefore, the messages
of airline advertisements have been adapting to the demands of society and have
been varying their attributes to adapt to this demand and sell their service, moving
from point A to point B, both people and goods. In this work it can be observed
through the analysis of the images the change that has taken place in the main
topics, observing the variation of some of them, although some of them have
remained constant over the years. |
en |
dc.description.abstract |
[spa] El análisis llevado a cabo a lo largo de la historia de la aviación comercial de los
anuncios publicitarios pone de manifiesto el cambio de escenario a lo largo de
los 100 años de aviación comercial y el cambio en los valores de la sociedad.
Por tanto, los mensajes de los anuncios publicitarios de las líneas aéreas se han
ido adaptando a las demandas de la sociedad y han ido variando sus atributos
para adaptarse a esta demanda y vender su servicio, trasladar del punto A al
punto B, tanto a personas como mercancías. En este trabajo se puede observar
mediante el análisis de las imágenes el cambio que se ha llevado a cabo en los
tópicos principales, observando la variación de algunos, aunque algunos de
ellos, han permanecido constante a lo largo de los años. |
es |
dc.format |
application/pdf |
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dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
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dc.rights |
all rights reserved |
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dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
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dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.subject.other |
Airline advertising |
en |
dc.subject.other |
Marketing |
en |
dc.subject.other |
Core product |
en |
dc.subject.other |
Promotion |
en |
dc.subject.other |
Airline history |
en |
dc.title |
Airline advertising |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
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