| dc.contributor | Torres Figuerola, Catalina | |
| dc.contributor.author | Arrom Sans, Francesca | |
| dc.date | 2022 | |
| dc.date.accessioned | 2023-12-07T14:39:46Z | |
| dc.date.available | 2023-12-07T14:39:46Z | |
| dc.date.issued | 2023-12-07 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/163039 | |
| dc.description.abstract | [cat] El creixement del turisme de creuers durant les dues darreres dècades ha deixat veure les conseqüències negatives que implica sobre el medi ambient. Els impactes ambientals d’aquest tipus de turisme augmenten la preocupació per garantir la sostenibilitat mediambiental. Destaquen els impactes produïts per la generació de fems, els recobriments antiincrustants utilitzats en el casc dels vaixells, la contaminació de l’aigua provinent de les aigües residuals i la contaminació de l’aire generada per la utilització de combustible fòssil i la incineració dels fems. L’augment constant del nombre de creuers provoca que els impactes s’intensifiquin i deixa veure la necessitat de regular el sector per protegir el medi ambient. Per això, diferents òrgans internacionals han actuat per reduir els impactes mitjançant convenis i regulacions. L’Organització Marítima Internacional, com a regulador principal del sector marítim, conjuntament amb altres organitzacions com la UNCLOS o la Unió Europea han promulgat regulacions per controlar els impactes. No obstant, la naturalesa multi jurisdiccional del sector conjuntament amb altres adversitats com la fragmentació reguladora i les dificultats d’aplicació d’algunes de les regulacions actuals suposen una barrera més per aconseguir l’objectiu final d’eliminar completament els impactes ambientals. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] During the last two decades, the increase of cruise tourism has raised the visibility of its environmental impacts which increment the concern to guarantee the environmental sustainability. Waste generation, antifouling systems, water pollution through wastewater, air pollution caused by fossil fuel and waste incineration stand out as the main impacts. The increasing growth of cruise ships multiplies the negative effect of these impacts which highlights the need to regulate the sector in order to protect the environment. Therefore, different international organizations have tried to reduce these impacts through different conventions and regulations. The International Maritime Organization is the main international authority in the maritime sector, and altogether with other organizations such as the UNCLOS or the European Union have been implementing regulations to control the environmental impacts of cruise ships. Nevertheless, the multijurisdictional nature of the sector combined with other adversities such as the regulatory fragmentation and the difficulties concerning the enforcement of some of the current regulations suppose a challenge to defeat in order to be able to completely eliminate all environmental impacts. | en |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 33 - Economia | ca |
| dc.subject.other | Turisme de creuers | ca |
| dc.subject.other | Impactes ambientals | ca |
| dc.subject.other | Resposta institucional | ca |
| dc.subject.other | Generació de fems | ca |
| dc.subject.other | Contaminació de l’aire | ca |
| dc.subject.other | Contaminació de l’aigua | ca |
| dc.subject.other | Recobriments antiincrustants | ca |
| dc.subject.other | Sostenibilitat | ca |
| dc.subject.other | MARPOL | ca |
| dc.subject.other | Regulació local | ca |
| dc.subject.other | Unió Europea | ca |
| dc.subject.other | UNCLOS | ca |
| dc.subject.other | Dret de bandera | ca |
| dc.subject.other | Fragmentació reguladora | ca |
| dc.title | Els impactes ambientals i la resposta institucional del turisme de creuers | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en |