Desenvolupament de competències bàsiques mitjançant un programa de música integrat. El cas del CEIPIEEM Son Serra

Show simple item record

dc.contributor.author Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Sánchez Azanza, Víctor Alejandro
dc.contributor.author Berbel Gómez, Noemy
dc.date.accessioned 2023-12-20T09:17:01Z
dc.date.available 2023-12-20T09:17:01Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/163260
dc.description.abstract [cat] El Centre Integrat d'Educació Infantil, Primària i Ensenyaments Elementals de Música (CEIPIEEM) Son Serra de Palma és l'únic centre de titularitat pública a les Illes Balears que ha combinat alumnat d'itinerari integrat i no integrat a les mateixes aules. A partir d'aquesta singularitat el nostre estudi analitza el grau d'adquisició de la competència lingüística i matemàtica comparant els resultats d'ambdós itineraris. S'han analitzat, concretament, els resultats de les proves de nivell realitzades a quaranta alumnes de quart curs d'Educació Primària a les àrees de matemàtiques, llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa. A més d'això, es van recollir enquestes sobre l'índex socioeconòmic i cultural de les famílies. Els resultats de les proves de nivell mostren diferències entre tots dos itineraris, i destaquen sempre els de l'itinerari integrat de música per sobre de la resta en les quatre competències avaluades. Un cop comprovat que l'índex socioeconòmic i cultural de les famílies no és un element que condicioni aquests resultats, som optimistes quant a les potencialitats d'una pràctica musical freqüent, si bé cal ser prudents a l'hora d'afirmar que existeixi una relació de causalitat entre el fet de cursar estudis integrats de música i la millora de les competències no específicament musicals.
dc.format application/pdf
dc.relation.isformatof Reproducció del document publicat a: https://dpde.uib.cat/Publicacions/anuari/
dc.relation.ispartof Anuari de l'educació de les Illes Balears, 2022, p. 306-318
dc.rights (c) Gelabert Gual, Llorenç et al., 2022
dc.subject.classification 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
dc.subject.other 37 - Education
dc.title Desenvolupament de competències bàsiques mitjançant un programa de música integrat. El cas del CEIPIEEM Son Serra
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-12-20T09:17:02Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics