Avaluació de la vulnerabilitat a la inundació de lesconstruccions urbanes sota rasant de les àreespotencialment inundables de Sóller i Campos (Mallorca)

Show simple item record

dc.contributor.author Moragues, Alexandre
dc.contributor.author Ruiz, Maurici
dc.date.accessioned 2024-01-19T09:55:56Z
dc.date.available 2024-01-19T09:55:56Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/164057
dc.description.abstract Les regions mediterrànies estan patint un increment de la freqüència i intensitat de les inundacions, en gran mesura induïdes per l'escalfament global. És per això que s'estudia la vulnerabilitat física de les construccions dels nuclis afectats per la Cartografia Nacional de Zones Inundables a partir de la superfície sota el nivell de carrer de cada una de les construccions. Aquesta anàlisi es du a terme aplicant l'índex Urban Underground Flood Vulnerability Index (U2FVI) que extreu un resultat entre 0 i 100 per a cada una de les construccions del Cadastre. Aleshores, aplicant aquest índex als nuclis urbans de Campos i Sóller s'aprecia com el 4,6% de les construccions de Campos disposen de plantes per sota del nivell del carrer i en una zona potencialment inundable per a un període de retorn de 500 anys, mentre que per al període de retorn ordinari, de 10 anys, són el 3,3% de les construccions del nucli que es veurien afectades. Per la seva banda, en el cas de Sóller, el valor de construccions potencialment afectades dins del període de retorn de 500 arriba fins al 2,2%, i és del 0,3% en el cas del període de retorn ordinari. És així que queda palesa la vulnerabilitat dels espais urbans sota rasant d'aquests dos nuclis.
dc.format application/pdf
dc.relation.isformatof Reproducció del document publicat a: https://bshnb.shnb.org/wp-content/uploads/2023/06/1-Moragues-Ruiz.pdf
dc.relation.ispartof Bolletí de la Societat d'Història Natural de les Balears, 2023, vol. 66, p. 9-21
dc.rights (c) Societat d'Història Natural de les Balears, 2023
dc.subject.classification Geografia
dc.subject.other Geography
dc.title Avaluació de la vulnerabilitat a la inundació de lesconstruccions urbanes sota rasant de les àreespotencialment inundables de Sóller i Campos (Mallorca)
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-01-19T09:55:56Z
dc.subject.keywords Risc d'inundació
dc.subject.keywords SIG
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics