[cat] En els darrers anys la societat ha canviat de manera dràstica i encara ara analitzam en quina situació ens trobam. Ha canviat la manera de relacionar-se, comunicar-se... però sobretot, ha canviat la manera de ser adolescent. En aquest article es pretén fer confluir l'adolescència, com una etapa vital plena de canvis i el reggaeton com un dels gèneres musicals més consumits en aquesta etapa evolutiva. La investigació amb la qual es basa aquest article fou guardonada amb el premi d'investigació en estudis de gènere del grup 9 universitats (G-9) en la categoria de millor treball de fi de grau, i està constituïda per tres procediments: la fonamentació teòrica, per poder endinsar-nos dins les dues temàtiques anomenades, l'anàlisi de cançons i videoclips de manera qualitativa mitjançant Nvivo i una consulta a persones expertes, encaminada a dissenyar una proposta didàctica per poder parlar d'aquest tema als qui són adolescents. En aquest article, parlaré sobre la manera d'acostar-nos a les persones adolescents per poder parlar sobre el reggaeton, com un gènere polèmic i que és motiu de debat social: desigualtats? masclisme? girl power? empoderament? L'objectiu central d'aquesta proposta és cultivar l'esperit crític entre aquest col·lectiu, i crear petites iniciatives que es podrien plantejar com a components d'una educació sexual integral. La necessitat d'oferir una educació sexual és urgent, ja que avui dia moltes de les problemàtiques que es troben en relació amb el jovent resulten estar relacionades amb aquesta esfera vital (consum de pornografia, assetjament al col·lectiu LGTB...). Tot i que actualment caminam cap a millorar l'educació sexual que se'ls ofereix, encara queda molt per fer.