dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Bauzà Ferrer, Andreu |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-17T06:43:37Z |
|
dc.date.issued |
2023-03-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166417 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Les xarxes socials estan en el dia a dia de la societat actual. Vivim en un
context canviant en el que a cada moment apareixen noves eines i xarxes que
estan canviant la nostra manera de relacionar-nos els uns amb els altres. Els
adolescents i joves no en són una excepció. Les xarxes socials com TikTok i
Instagram són dues de les més emprades a nivell global i tenen moltes
característiques i funcions positives, però també tenen riscs potencials si se’n fa
un mal ús.
Els adolescents cada vegada tenen accés a telèfons mòbils, i per tant a
les xarxes, a edats més joves i sense un coneixement del seu funcionament, és
probable que s’exposin a riscs derivats d’una addicció a les xarxes com:
problemes de salut mental, problemàtiques relacionades amb la percepció de la
imatge corporal, ciberassetjament o consum de substàncies.
Aquest treball pretén establir un marc teòric sobre la situació actual en la
que es troba la temàtica i fer una proposta per donar resposta des del
departament d’orientació dels centres educatius.
Per tal de vetllar per la salut dels joves es proposa un programa preventiu
de les conductes de risc a les xarxes socials, especialment TikTok i Instargram
per a alumnes de 1r d’ESO que consta de 9 sessions. El treball vincula la feina
del departament d’orientació amb el pla d’acció tutorial. L’estructura de les
activitats i els objectius del programa, així com la metodologia emprada prenen
com a referència els programes basats en evidència relacionats amb la temàtica.
També s’han emprat com a referència programes i guies utilitzades a nivell
nacional i en la nostra comunitat autònoma.
Per últim, es conclou en la necessitat de seguir treballant i investigant
sobre el tema de les xarxes socials ja que és un món que avança any rere any i
requereix d’una actualització constant. Així prevenir els futurs riscs als que es
poden enfrontar els adolescents. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Social media is part of today’s society. We live in a changing context and
every day a new social media appears and change our way to relate each other.
Teenagers and youngsters are no exception. Social media applications like
TikTok and Instagram are two of the most used apps globally and they have many
positive functions, but they also have potential risks if they are misused.
Teenagers are accessing earlier to social media apps without a previous
learning of their mechanics. They are likely to be exposed to risks derived from a
social media addiction such as: mental health problems, problems related to the
perception of body image, cyberbullying or substance consumption.
This assignment aims to establish a theoretical framework on the current
subject situation and to make a proposal to give a response from the guidance
department.
A preventive program of risky behaviours on social media (TikTok and
Instagram) is proposed for 1st year secondary school students. The program
consists of 9 sessions. The assignment links the work of the guidance department
with the tutorial action plan. The structure of the program’s activities and
objectives, as well as the methodology used, are based on evidence-based
programs related to the subject. Programs and guides used in Spain and in
Balearic Islands have also been used as a reference.
Finally, it concludes on the need to continue working and researching on
social media risks and benefits. In a every year changing world we require
constant updating to prevent the future risks that teenagers may face. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Orientació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Xarxes socials |
ca |
dc.subject.other |
Conductes de risc |
ca |
dc.subject.other |
Instagram |
ca |
dc.subject.other |
TikTok |
ca |
dc.title |
Programa de prevenció de conductes de risc a les xarxes socials dirigit a 1r d'ESO des de l'orientació educativa |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-05-03T09:26:55Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|