dc.description.abstract |
[cat] El present treball de final de Màster de formació del professorat que porta per títol
Una història de l’art en clau de gènere, busca analitzar i generar un debat entorn del
fet que la figura de la dona, encara avui en dia, està força invisibilitzada en els
currículums de Ciències Socials de secundària i d’història de l’art a batxillerat. La
història, de la mateixa manera que altres ciències, està directament relacionada amb
els éssers humans, i, per tant, està clarament revestida d’un caràcter polític i social.
És en la història que es construeix i cristal·litza la memòria col·lectiva i el significat
d’humanitat. Ajuda, en conseqüència, a formar identitats, sentiments d’afinitat i
serveix per a legitimar tradicions i drets del nostre present. No es tracta, tan sols, de
la narració de fets del passat ni de l’estudi d'aquests de forma simplista. Per tant, pel
que fa a la història de l’art, succeeix el mateix. No s’hauria de reduir l’experiència
que ens ofereix el fet de “crear” una història de l’art, l’estudi de les obres d’art al llarg
del temps, a la simple recol·lecció I anàlisi d’objectes curiosos, especials o bonics.
Seria interessant fer-ho amb una mirada crítica i inclusiva, posant llum a algunes
parts o persones oblidades que n’han format part tot oferint una visió global
d'aquesta. En definitiva, per a fer-ho, es pretén elaborar una proposta educativa que
treballi aquest tema de la forma més transversal possible, sobretot destinada als
alumnes de segon de batxillerat. |
ca |