[cat] La proposta pedagògica que aquí es desenvolupa consisteix a elaborar un Google
Classroom on l’alumnat de batxillerat pugui trobar diferents recursos que els puguin
servir d’ajuda per preparar la prova d’anglès de les PBAU.
Així, l’objectiu principal consisteix a reduir les pressions que tant alumnat com
professorat afronten davant les exigents proves d’anglès de les PBAU. Aquest Google
Classroom pretén ser una eina de reforç i complement pedagògic davant les dificultats
que afronten tant el professorat com l’alumnat durant el darrer any de batxillerat.
Analitzarem com Google Classroom permet als professors i als alumnes organitzar i
gestionar el treball escolar en línia, compartir recursos, assignar tasques i activitats,
proporcionar retroalimentació i feedback sobre les tasques i fomentar la col·laboració
entre estudiants. A més, amb aquesta eina volem donar reforç a una part molt
important de l’estudi com és el treball individual que fa l’alumnat a casa, busquem
fomentar l’autonomia de l'alumnat a través de l’aprenentatge autònom i a la vegada
fomentant també el treball cooperatiu en línia.
S’ha centrat la proposta en el segon any de batxillerat perquè un dels períodes més
difícils durant la vida d’un adolescent és l’arribada a batxillerat i especialment el segon
curs on els alumnes s’han de preparar per a les proves d’accés a la universitat. Durant
aquest darrer curs els alumnes estan sota pressió ja que aquesta prova serà
determinant no tan sols en el seu futur com a estudiants sinó també en el seu futur
professional.
Analitzarem l’impacte de les noves tecnologies a l’educació, portarem a terme una
anàlisi de pàgines web ja creades on s’ofereixen materials per preparar les PBAU i
desenvoluparem aquest Google Classroom que hem creat. L’alumnat tindrà a l’abast
diferents apartats amb exercicis gramaticals, exercicis de comprensió tant lectora com
escrita, un apartat sobre lleis educatives, informació constant i actualitzada sobre la
LOMLOE i les noves PBAU. A més, hi haurà un apartat per a consultar dubtes i fer
suggeriments i inclourem un espai perquè l’alumnat es pugui reunir en línia.