Experimentació al laboratori i simuladors en línia. Poden millorar el rendiment acadèmic en ciències?

Show simple item record

dc.contributor Salvà Salvà, Antoni
dc.contributor.author Boluda Carbonell, Juan Carlos
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-21T06:54:36Z
dc.date.available 2024-10-21T06:54:36Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166454
dc.description.abstract [cat] En aquest treball s’analitza com afecta l’ús dels laboratoris convencionals i dels simuladors en línia en l’aprenentatge. Es fa necessària una proposta capaç de millorar la motivació de l’alumnat degut a la falta d’interès que aquests mostren en l’àmbit científic. Mitjançant una recerca bibliogràfica, s’analitza l’aprenentatge experimental per conèixer el seu abast, com afecta a la cooperació i a la capacitat creativa, i les metodologies actives, que generen un clima favorable per l’aprenentatge. Es destaca la relació entre l’ús d’aquestes metodologies en relació amb la promoció de valors en l’educació inclusiva. Es menciona com afecta la LOMLOE i el marc social en el que s’ha incorporat, on es detectava una necessitat de canvi cap a una educació capaç d’atendre la diversitat i la inclusió educativa. Per avaluar i comparar els sistemes educatius i la seua situació de cada país es pren com a referencia els informes PISA. Entre els objectius trobem la importància de combatre l’abandonament escolar mitjançant un suport adequat del professorat i l’ensenyament amb un aprenentatge basat en metodologies diverses. De manera que per fer front a l’abandonament, es tracta la motivació de l’alumnat i es proposen estratègies per ajudar-los a mantenir-la en el temps. Per tractar aquesta motivació, es comenta la importància del compromís del professorat, analitzant les habilitats socials i acadèmiques de l’alumnat per ajudar-los a autogestionar el seu interès per la Física i Química. Amb el propòsit d’aconseguir els objectius plantejats, es proposa una activitat extraescolar en l’àmbit de la Física i Química. En aquestes activitats, es tracta de dur a terme les metodologies basades en un aprenentatge experimental. Finalment, es proposen diferents maneres de combinar el treball als laboratoris convencionals i virtuals en funció de les necessitats de cada activitat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 50 - Qüestions generals de les ciències pures ca
dc.subject.other Metodologies actives ca
dc.subject.other Laboratori ca
dc.subject.other Extraescolar ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Abandonament escolar ca
dc.title Experimentació al laboratori i simuladors en línia. Poden millorar el rendiment acadèmic en ciències? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:30:49Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics