El joc dramàtic a l'aula de música com a eina per a la millora de la presència i la por escènica

Show simple item record

dc.contributor Pons Amengual, Margalida
dc.contributor.author Arbona Sampol, Sílvia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-21T07:37:28Z
dc.date.available 2024-10-21T07:37:28Z
dc.date.issued 2023-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166462
dc.description.abstract [cat] En el segle XXI, parlar en públic és una competència clau per afrontar els reptes professionals, acadèmics i personals. Per això, és essencial treballar i millorar les habilitats de comunicació i superar la por a parlar en públic per ser vist com a individu important. El teatre és una eina valuosa per desenvolupar aquestes habilitats, com la gestió emocional, la creativitat i l'expressió, ja que proporciona un espai segur i estructurat per posar en pràctica les tècniques de comunicació i expressió, fomentant la confiança en un mateix. Per tal causa, aquest treball té com a objectiu principal dissenyar una proposta didàctica que permeti treballar i avaluar l'impacte del joc dramàtic en la millora de la presència i la por escènica a l'aula de música a partir d’una intervenció lligada a la matèria de Llenguatge i pràctica musical. La proposta didàctica, motivada per una problemàtica real detectada a l'IES Binissalem, parteix d’una sèrie de jocs de teatre centrats en la improvisació, gràcies als quals els alumnes desenvolupen les seves habilitats expressives i comunicatives per fer front la por escènica i fomentar la seva presència escènica. Per tal de fonamentar aquest treball, s'ha realitzat una exhaustiva recerca de diferents estudis i articles relacionats amb conceptes clau com el joc dramàtic, la presència escènica i la por escènica. Per al disseny de la proposta, s'ha contextualitzat el grup, la matèria i el centre educatiu on s'ha aplicat, i s'han establert les fases i actuacions específiques amb detall. Per acabar, s'ha dut a terme una aplicació parcial i s'han analitzat els resultats obtinguts. Tot i que les conclusions apunten cap a l'èxit de la intervenció, cal que s'apliqui la versió íntegra de la proposta didàctica per poder-les considerar determinants i definitives. ca
dc.description.abstract [eng] In the 21st century, public speaking is a key skill to face professional, academic, and personal challenges. Therefore, it is essential to work on and improve communication skills and overcome the fear of public speaking in order to be seen as an important individual. Theater is a valuable tool for developing these skills, such as emotional management, creativity, and expression, as it provides a safe and structured space to practice communication and expression techniques, fostering self-confidence. For this reason, the main objective of this work is to design a didactic proposal that allows working on and assessing the impact of dramatic play in improving presence and stage fright in the music classroom through an intervention linked to the subject of Language and Music Practice. The didactic proposal, motivated by a real problem detected at IES Binissalem, is based on a series of theater games focused on improvisation, through which students develop their expressive and communicative skills to confront stage fright and enhance their stage presence. In order to support this work, an exhaustive research has been carried out on different studies and articles related to key concepts such as dramatic play, stage presence, and stage fright. For the design of the proposal, the group, the subject, and the educational center where it has been applied have been contextualized, and specific phases and actions have been established in detail. Finally, a partial application has been carried out, and the results obtained have been analyzed. Although the conclusions point towards the success of the intervention, the full version of the didactic proposal needs to be implemented in order to consider them decisive and definitive. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Joc dramàtic ca
dc.subject.other Presència escènica ca
dc.subject.other Por escènica ca
dc.subject.other Comunicació no verbal ca
dc.subject.other Expressió oral ca
dc.subject.other Dramatic play ca
dc.subject.other Stage presence ca
dc.subject.other Stage fright ca
dc.subject.other Nonverbal communication ca
dc.subject.other Oral expression ca
dc.title El joc dramàtic a l'aula de música com a eina per a la millora de la presència i la por escènica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:31:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics